مرجعیت شیعه

بيانات مرجعيت عظيم الشأن در گردهمايى بزرگ مبلغين در آستانه ماه محرم الحرام

در آستانه ماه محرم الحرام گردهمايى بزرگ مبلغين در محضر آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی برگزار شد.

 

در آستانه ماه محرم الحرام گردهمايى بزرگ مبلغين در محضر آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی برگزار شد.

در این همایش سالانه جمع کثیری از علما، فضلا و مبلغان شیعه از اقصی نقاط جهان در بيت معظم له در شهر مقدس قم حضور یافتند تا بیانات ارزشمند ایشان را سرلوحه برنامه‌های تبلیغی خویش قرار دهند.

معظم له در آغاز بيانات خود با اشاره به آغاز محرم و صفر فرمودند در طول اين ماهها دو امر اهمیت بیشتری دارد: اول تبلیغ اسلام راستین و دیگری اقامه شعائر مقدس امام حسین علیه السلام در سراسر جهان و به تمام انواع و گونه های آن.

 

آيت الله العظمى شيرازى دين اسلام را جهان شمول خوانده و فرمودند: از آنجايى كه اسلام براى تمامى اين كره خاكى فرستاده شده اين دين پاك نباید محدود به کشورهای به ظاهر اسلامی باشد و کشورهای اسلامی و در رأس آن حاکمان و عالمان اسلامی باید به این مصیبت پایان دهند و اسلام را در جای جای جهان فراگیر کنند.

 

معظم له در ادامه فرمودند: امروزه دنیا تشنه فرهنگ و معارف اسلام است اما در طول تاریخ، چهره اسلام با دروغ پردازی ها و خیانت ها تیره و تار شده ؛ باید گرد تحریف ها و بهتان ها را از چهره اسلام زدود تا شاهد روی آوری مردم جهان به اسلام باشيم.

ايشان با توصيه به خواندن تاريخ براى شناخت حق از باطل فرمودند: آشنایی مردم با سیره حکومتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیه السلام و در مقابل بازشناسی شیوه حکومتداری سایر حاکمان، عامل هدایت آنان خواهد بود.

مرجعيت عظيم الشان در توضيح اين امر فرمودند: ظلم و جوری که امروزه در کشورهای به ظاهر اسلامی به چشم می آید ریشه گرفته از فرهنگ حاکمان به ناحق اموی و عباسی است و اسلام از این عملکرد ها بری است و نمایاندن اسلام حقیقی با توجه به هدف قيام امام حسين عليه السلام در امر به معروف و نهى از منكر و احياى دين جدشان بر عهده تک تک مبلغين در هر جایگاهی است.

آيت الله العظمى شيرازى بخش دوم بيانات خود را به شعائر حسینی اختصاص داده و فرمودند: مطلب حائز اهمیت دیگری که از جانب ائمه علیهم السلام بدان مأموریم، اقامه شعائر حسینی است؛ روایات برای اقامه این شعائر مقدس اهمیت بی مانندی قائل است و حتی از دست دادن جان را برای این امر جایز دانسته اند.

ايشان با اشاره به فراگيرى شعائر مقدس حسينى ادامه دادند: در طول تاریخ، حاکمان جور از فراگیری و برپایی شعائر حسینی واهمه داشته اند و همواره با آن مبارزه کرده اند و می کنند، اما این مبارزه ها نتیجه ای جز فراگیر شدن شعائر حسینی نداشته است.

معظم له در پايان بيانات خود فرمودند: ميليونها زائر در عمل به دستورات اهل بيت عليهم السلام در زیارت مقدس اربعین شركت مى كنند و شایسته است صاحبان ثروت و قدرت در تسهیل امور رفاهی این زائران بکوشند و در کنار گردآوری سایر امکانات در زمینه فراهم کردن وسایل نقلیه و مسکن آنان اهتمام ویژه ورزند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا