مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی در جمع طلاب و فضلای نجف اشرف: بسیج علمی و تقوای حقیقی مهم ترین رمز موفقیت طلاب است

پیش از شما و طی صدها سال هزاران انسان مانند شما به نجف اشرف رفتند و در آن جا به تحصیل علوم دینی مشغول شدند، یعنی از روزگار شیخ طوسی تا به امروز، اما تمام آنان به آنچه در اندیشه می پروراندند، مانند مقام عالی علم، تقوا و اخلاق نیکو دست نیافتند. در مقابل نیز عده ای توفیق یافتند و به جایگاه های رفیع علمی و معنوی دست یافتند.

shiawaves2480.jpg - 134.4 kb

به گزارش شیعه ویوز ، جمعی از طلاب و فضلای حوزه ی علمیه ی نجف اشرف با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند و مورد استقبال معظم له قرار گرفتند. 

مرجع عالیقدر در این دیدار فرمودند: پیش از شما و طی صدها سال هزاران انسان مانند شما به نجف اشرف رفتند و در آن جا به تحصیل علوم دینی مشغول شدند، یعنی از روزگار شیخ طوسی تا به امروز، اما تمام آنان به آنچه در اندیشه می پروراندند، مانند مقام عالی علم، تقوا و اخلاق نیکو دست نیافتند. 

ایشان افزودند: در مقابل نیز عده ای توفیق یافتند و به جایگاه های رفیع علمی و معنوی دست یافتند که از جمله آنان می توان به شیخ انصاری، سید بحرالعلوم، صاحب جواهر، سید عاملی صاحب مفتاح الکرامة، محقق اردبیلی، صاحب المدارک، صاحب عروه، آخوند خراسانی، میرزای نائینی و عراقی اشاره نمود. 

به راستی چه چیزی موفقیت اینان را رقم زد، و مانع موفقیت دیگران شد؟ 

معظم له سپس در مقام پاسخ به این دو سوال فرمودند: مهم ترین عامل موفقیت آن ها دو چیز بود: 

1. بسیج علمی؛ 

بسیج علمی به این معنا است که باید اوقات را در راه تحصیل علم صرف کرد تا هرچه بیشتر از میراث، فرهنگ و علوم اهل بیت علیهم السلام در زمینه ی عقاید، اخلاق و احکام شرعی اندوخت و فراگرفت و این امر به صرف نمودن هزاران و هزاران ساعت وقت نیاز دارد. 

2. تقوای حقیقی؛ 

تقوای حقیقی آن است که نیاز به اختصاص دادن وقت فراوان ندارد، و با عزمی جدی و اراده ی قوی و تصمیمِ گسست ناپذیر بکار گرفته شود. 

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی تأکید نمودند: فقیهانی که از آنان یاد کردیم همگی شان جوانانی مانند شما بودند، ولی با پایبندی به دو مقوله ی بسیج علمی و تقوای حقیقی به مقام های علمی دست یافتند. 

معظم له در خاتمه توفیق همه طلاب و دانشجویان را از خدای متعال مسئلت نمودند و فرمودند: برای موفقیت شما دعا می کنم و از شما نیز در جوار مولایمان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام التماس دعا دارم.

 shiawaves2479.jpg - 123.79 kb

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا