مرجعیت شیعه

بیانات ارزشمند آیت الله العظمی شیرازی در آستانه ماه رمضان1441

در آستانه ماه مبارک رمضان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله، بیاناتی را ایراد فرمودند.

در آستانه ماه مبارک رمضان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی مدظله، بیاناتی را ایراد فرمودند.

به گزارش شیعه ویوز، طبق روال همه ساله مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، به مناسبت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان طی بیاناتی رهنمودهای ارزشمندی را برای مومنین سراسر جهان بیان فرمودند. 

معظم له در آغاز سخنان خود با اشاره به انتشار بیماری کرونا و آرزوی رفع آن از جهانیان فرمودند: مطلبی که قرآن و روایات بارها به انسان تذکر داده اند، تضرع در زمان بروز بلاها می باشد. 

همه بايد در هر حالی و زمانی تضرّع کنيم؛ خصوصاً در ماه مبارک رمضان باید با توسل به اهل بيت عليهم السلام و شفيع قرار دادن ایشان به درگاه الهی تضرع نمود بلکه طبق روايات بايد از خود معصومان درخواست رفع بلا کرد. چراکه آنان هم در درگاه خدا آبرومند هستند و هم از جانب خدا قدرت دفع بلا را دارند.

معظم له در ادامه با اشاره به مسئله تزکیه در ماه مبارک رمضان با بیان روایاتی تاکید فرمودند: بخشی از ادعيه و زيارات، جزو واجبات عينيه بوده و مازاد آن جزو مستحبات است.

انسان اگر از واجبات رويگردان شود، مورد عتاب و عقاب خدای متعال قرار می گيرد و يکی از مهمترین واجبات عينيه خوداری از گناه است.

آیت الله العظمی شیرازی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به مطلبی از شیخ حر عاملی و تاکید بر این مطلب که هر شخصی باید فرائض خودش را شناخته و به آن عمل کند، فرمودند: يکی از فرائض بسيار مهم که به آن به اندازه کفايت عمل نمی شود و به همين دليل بر همگان واجب عينی شده است مسئله دفاع از اميرمؤمنان عليه السلام است. 

ايشان به مدت 5 سال بر نيمی از دنيا حکومت کردند و در طول این زمان به شهادت تاریخ حتی يک کشته سياسی یا یک زندانی سیاسی در حکومت ایشان وجود ندارد. 

مرجعیت شیعه ادامه دادند آن حضرت اقتصاد را به گونه ای تنظيم کردند که در بلایا کسی از قحطی جان نداد و هیچ فقیری وجود نداست که بر فقر خود باقی مانده و یا خانه نداشته باشد.

آيا دفاع از چنین شخصیت بی نظیری، علاوه بر واجب عينی، واجب عقلی نيست؟!

اسلام، اسلام علی بن ابی طالب عليه السلام است نه اسلام بنی اميه و بنی عباس. اگر حتی يک نفر از گرسنگی جان بدهد ابتدا حکومت مسئول است و سپس مردم.

باید جوان های مسلمان و غير مسلمان خود تاريخ حکومت داری اميرمؤمنان عليه السلام را بخوانند و با روش حکومت ايشان آشنا شوند.

بدانید معرفی آن حضرت واجب عينی است و بايد از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرد و به اين واجب عينی رسيدگی نمود، چرا که نه تنها غیر مسلمانان بلکه حتی برخی از مسلمانان با تاریخ آن حضرت آشنایی ندارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا