مرجعیت شیعه

بزرگداشت هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی در شهر مقدس قم

امروز دوم شوال سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره است.

 

 

امروز دوم شوال سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی قدس سره است.

به همین مناسبت هجدهمین سالگرد ارتحال غمبار استاد الفقهاء والمجتهدین، سلطان المؤلفین، عالم مجاهد و بزرگ متفکر جهان اسلام مرحوم آیت الله العظمی سید محمّد حسینی شیرازی قدس سره در شهر مقدس قم برگزار شد. 

به گزارش شیعه ویوز در این مراسم که در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس قم برپا شد، علما، فضلا، نمایندگان مراجع عظام تقلید، و عموم مردم با حضور در این مراسم یاد مرجع راحل را گرامی داشتند و مجاهدت های ایشان در راه نشر مذهب حقه تشیع در سراسر جهان را تجلیل کردند.

در این مراسم که با حضور مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله صبح امروز 5شنبه دوم شوال برگزار شد، خطیب مراسم با بیان تلاش ها و زحمات مرجع راحل، از طفولیت تا پایان عمر با برکتشان، شخصیات ایشان را کم نظیر توصیف کرد.

آيت الله العظمى سيد محمد حسينی شيرازی، عالمی مجاهد و متفکری بزرگ بود که تاکنون بیش از ۱۱۵۰ عنوان کتاب از تألیفات ایشان به دو زبان عربی و فارسی منتشر شده و دیگر آثار ایشان در حال تنظیم جهت ارائه به جامعه شیعی است.

گفتنی است ایشان با پشتیبانی و تشویق شیعیان به تاسیس مراکز و موسسه های دینی در کشورهای مختلف جهان، خدمتی گرانبها در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و دفاع از کیان شیعه در سراسر جهان ارائه کردند.

همچنین راه اندازی اولین پایگاه های اینترنتی دینی در جهان، از دیگر نوآوری های ایشان در استفاده از ابزارهای روز، جهت نشر مذهب تشیع به حساب می آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا