مرجعیت شیعه

هشدار در باره ی تغییر جهت دادن تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا،  در باره ی احتمال تغییر جهت تظاهرات مسالمت آمیز مردم، هشدار داد.

 

به گزارش شیعه ویوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، «سید عارف نصرالله» مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت،  در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم، گفت:  تظاهرات اخیر مردم عراق که خواستار ارائه خدمات شهری و اصلاح اوضاع عمومی هستند، نباید به جهتی دیگر غیر از مطالبات مشروع مردم  که در وضعیت بد خدمات شهری و خلأ سیاسی قرار گرفته‌اند، هدایت شود.

او افزود: بدون تردید مطالبات توده‌های مردم، مشروع است و طبق قانون اساسی، برپایی تظاهرات  حق مردم است؛  اما در این میان نباید به سمت هرج و مرج و خرابکاری رفت، بلکه باید از جان شهروندان و دارایی‌های خصوصی و عمومی محافظت شود.

 

 

نصرالله خاطرنشان کرد: تظاهرکنندگان باید از مسئولیت های ملی خود آگاه شوند و مطالبات اساسی خود را تشخیص دهند و برای حل و فصل نتایج انتخابات و تسریع در تشکیل پارلمان، به احزاب سیاسی فشار وارد کنند؛ تا دولت جدید، بر اساس صداقت، کارآیی، وفاداری به میهن، مبارزه با فساد و مجازات مفسدان، تشکیل شود. 

مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت گفت:  مرحله ی تاریخی که امروز عراق در حال گذر از آن است، بسیار خطیر و حساس است و می بایست با آن به صورت صحیح مواجه شویم تا به راه حل هایی برای تمام مشکلات موجود و انباشته شده از سال های گذشته – که همواره مردم عادی قربانی آن می شوند – دست یابیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا