مرجعیت شیعه

«اکثریت سیاسی عراق در چرخه ی وعده ها و وعیدها» موضوع گردهمایی هفتگی مؤسسه النبأ

نشستی با عنوان « اکثریت سیاسی عراق در چرخه وعده ها و وعیدها» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

نشستی با عنوان « اکثریت سیاسی عراق در چرخه وعده ها و وعیدها» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

این نشست با رویکرد برسی تنش ها و چالش های روز کشور عراق و بررسی و کنکاش مفهموی آنها، در مرکز «مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» در شهر مقدس کربلا برگزار شد. 

در این نشست که شاهد حضور جمعی از کارشناسان امور سیاسی و صاحب نظران اجتماعی برگزار شد، «سید عدنان الصالحی» مدیر مرکز المستقبل ، به ایراد سخن پرداخت.

این کارشناس علوم سیاسی، ضمن مطرح نمودن مطالبی درباره ی معنی و مفهوم اکثریت سیاسی، از اکثریت رایج در زندگی سیاسی ـ دموکراسی نام برده و توضیحاتی درباره مفاهیم گروه بندی های سیاسی به حضار ارائه نمود.

وی در ادامه توضیحات خود، با اشاره به تاریخ بعضی کشورهای اروپایی افزود: مقوله ی اکثریت در اروپا، به ویژه پس از انقلاب فرانسه رشد یافت و شکوفا شد، در حالی که پیش از آن معیار در قانونگذاری، اکثریت بود که در پارلمان سوئد لحاظ می شد و از سال 1720 اختیاراتی فراگیر در قانوگذاری به دست آورد. 

وی در پایان افزود، با این راهکار بود که جایگاه نهاد قانونگذاری عرصه ی سیاسی – منطقه ای در سال 1772 میلادی به حکم قانون اساسی، در برابر فرمان سلطنتی برتری یافت.

شایاین ذکر است، «مؤسسه ی فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، می باشد که در نشست های تخصصی، به بررسی موضوعات روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف اسلامی می پردازد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا