جهان اسلام

اتحاد سنی های تندرو در افغانستان

مشاور امنیت ملی افغانستان:طالبان و داعش یکی است.

 

مشاور امنیت ملی افغانستان:طالبان و داعش یکی است.

«محمد حنیف اتمر»  مشاور امنیت ملی افغانستان، گفت: عناصر گروه های تروریستی طالبان و داعش با یکدیگر «روابط همزیستی» داشته و دشمن یکدیگر نیستند.

به گزارش روزنامه تایمزِ چاپ هند، وی با اشاره به سنی های تندرویِ حاضر در افغانستان افزود: هیچ کدام از عناصر داعشی حاضر در افغانستان؛ از سوریه و یا عراق نیامده اند، بلکه تروریست های طالبان، تحریک طالبان پاکستان و تحریک اسلامی ازبکستان به داعش تغییر نام داده اند.

«اتمر» با اشاره به کشور های منطقه و همسایه افغانستان گفت: کسانی که طالبان را دشمن داعش می دانند و یا بر این باور اند که ممکن است، عناصر طالبان علیه داعش بجنگند، سخت در اشتباه اند.

مشاور امنیت ملی افغانستان، به همکاری نزدیک سنی های تندروی طالبان و داعش، در مناطق شمال شرقی این کشور اشاره کرد و گفت: این تروریست های به صورت متحد بر علیه نیروهای حکومت افغانستان می جنگند.

وی همچنین استفاده از یک گروه تروریستی در برابر یک گروه تروریستی دیگر را، از رهگذر امنیتی و اخلاقی یک موضوع کاملا نادرست و خطرناک خواند.

لازم به ذکر است، پیشتر نیز برخی مقامات افغانستان درباره اتحاد سنی های تندرویِ حاضر در افغانستان، به دلیل وجود اشتراکات مذهبی افراطگرایانه، هشدار داده بودند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا