آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

بایدن: بن سلمان قاتل قاشقچی است و باید محاکمه شود!

نامزد دموکرات انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا طی اظهاراتی ولیعهد سعودی را قاتل “جمال قاشقچی” نامید و بر لزوم محاکمه وی تأکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کارشناس مسائل سیاسی شبکه NBC در گفتگوی خبری خود با یکی از کارشناسان مسائل سیاسی، اعلام کرد که “جو بایدن” نامزد دموکرات انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در خصوص آینده سیاسی ایالات متحده و عربستان سعودی نظرات متفاوتی دارد.

این کارشناس سیاسی مدعی شد که به محض انتقال قدرت به تیم آقای “بایدن” و شروع فعالیت های بین المللی، وی (بایدن) پرونده قتل وحشیانه “جمال قاشقچی” را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این کارشناس آمریکایی در ادامه این گفتگو مدعی شد که با روی کار آمدن “جو بایدن”، بدون شک شاهد تغییراتی وسیع در اداره سیاسی و بین المللی عربستان سعودی خواهیم بود.

گفتنی است، “بایدن” با شیوه و سیاست های فعلی رژیم وهابی آل سعود موافق نیست. بخش مطالعات حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا، مواردی خاص را به “بایدن” داده اند که بر اساس آن تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد که بدون شک پس از روی کار آمدن “بایدن”، شاهد تحولاتی جدید در خاورمیانه خواهیم بود.

این اظهارات این کارشناس سیاسی درباره “جو بایدن” به سرعت در فضای مجازی جهان عرب منتشر شده و بازتاب گسترده ای داشت. بیشتر کاربران معتقدند بدون شک این اظهارات ثابت می کند آینده سیاسی ولیعهد سعودی را به چالش خواهد کشید زیرا اظهارات او، به طور مستقیم “محمد بن سلمان” را مورد خطاب قرار داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا