جهان اسلام

هشدار صریح بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به اتهامات رژیم بحرین نسبت به بیت آیت الله العظمی شیرازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با صدور بیانیه ای، اتهامات رژیم بحرین را ـ که اخیراً نسبت به بیت مکرم مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی سر داده است ـ محکوم کرده و آن را اقدامی تبلیغاتی برای منحرف کردن افکار عمومی از مطالبات مشروع ملت و سرکوب و شکنجه ای که به مدت دو سال بر ضد آنان اعمال می شود می داند.

در این بیانیه یادآوری شده است: رژیم بحرین از بحرانی گلوگیر و خفه کننده رنج می برد که خود با سرپیچی پیاپی از تن دادن به مطالبات معترضان مسالمت جو، پدید آورده است، غافل از آن که مرجعیت خاندان مکرم شیرازی و پیروان آن همگی اصل نفی خشونت را در تعامل با تمام مسائل انسانی و حقوق بشری پذیرفته، بدان ایمان داشته و به کار می گیرند.

در واقع نفی خشونت وسیله ای محوری برای استیفای حقوق و تن ندادن به تعرض هایی است که در هر زمان و مکان رخ می دهد و همین امر ادعای رژیم بحرین را مبنی بر دخالت پیروان مرجعیت خاندان مکرم شیرازی در اعمال خشونت باطل می گرداند.

در ادامه آمده است: از یک و نیم قرن پیش تا به امروز، مرجعیت دینی خاندان شیرازی از میرزا حسن شیرازی (صاحب فتوای تحریم تنباکو)مرجع راحل و مرجع عالیقدر، مسالمت جویی و نفی خشونت را در تعامل با قضایای گوناگون و بحران هایی که امت مسلمان با آن رو به رو می شوند، مبنا قرار داده است.

از دیرباز و در مناسبت های گوناگون مرجعیت معظم شیرازی پایبندی همیشگی خود را به اصل نفی خشونت اعلان کرده و هماره در گفتار و رفتار بر باور خود استوار است و اطمینان دارد که در هر حال مشمول وعده ی الهی است که می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛(حج/38) قطعاً خدا از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند».

از این رو بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نصیحت گونه از رژیم بحرین می خواهد تا به مطالبات مشروع ملت توجه کند و به اصلاح نابسامانی های موجود در نهادها و ادارات دولتی بپردازد و از تهمت زدن های لجام گسیخته علیه دیگران و سرکوب معترضان بپرهیزد، باشد که پیش از دست رفتن کنترل، از طریق اعمال اصلاحات راه حل هایی برای اوضاع جاری بیابد.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ـ واشنگتن

www.shirazionline.org

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا