جهان اسلام

نماینده پارلمان افغانستان: حضور آمریکا در افغانستان زمینه رشد مافیای مواد مخدر را فراهم کرد

نماینده مردم ولایت «قندهار» در پارلمان افغانستان حضور آمریکا در این کشور را عامل اصلی رشد مافیای مواد مخدر در افغانستان دانست.

 

 

نماینده مردم ولایت «قندهار» در پارلمان افغانستان حضور آمریکا در این کشور را عامل اصلی رشد مافیای مواد مخدر در افغانستان دانست.

«لالی حمید‌زی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان در گفت‌‎ و گو با رسانه‌ ها اعلام کرد: عدم ثبات و امنیت در افغانستان از عوامل عمده افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظم سود بدست آمده از راه کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به اروپا منتقل می‌شود.

حمیدزی ادامه داد: بعد از اینکه آمریکا در افغانستان مستقر شد، مافیای مواد مخدر فرصت این را بدست آوردند تا در این کشور رشد کرده و حتی به عنوان زمامدار یا مسئولین محلی این کشور، در پست‌های مختلف اداری یا دولتی قرار گرفتند.

این عضو پارلمان افغانستان افزود: بدنبال گسترش مبارزه با مواد مخدر باید توجه داشت که مواد مخدر از طریق چه کشورهایی از افغانستان خارج و به اروپا منتقل می‌شود.

لالی حمید‌زی افزود: قاچاقچیان مواد مخدر در پاکستان پایگاه‌های بزرگی دارند و دارای شرکتهایی هستند که معاملات تجاری خود را در آن انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از سیستم قضایی افغانستان تصریح کرد: سران مافیای مواد مخدر در این کشور بعد از دستگیری، صدور حکم و زندانی شدن مجددا با پرداخت پول آزاد می‌شوند.

حمیدزی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر افرادی در افغانستان به عنوان مافیای مواد مخدر هستند که  درگیر فساد اداری و زمین‌خواری نیز می‌باشند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد سود حاصل از کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان معادل 500 میلیون دلار می‌باشد که از این مبلغ 480 میلیارد دلار آن به اروپا منتقل شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا