جهان اسلام

سال گذشته میلادی در ترس و ناامنی برای شیعیان پاکستان

سال گذشته میلادی برای شیعیان پاکستان، سالی سراسر ناامنی بوده است. 

 

سال گذشته میلادی برای شیعیان پاکستان، سالی سراسر ناامنی بوده است. 

سید ساجد علی نقوی، یکی از روحانیان شیعه پاکستان، گفت: سال گذشته برای شیعیان پاکستان سال ناامیدی، نا امنی و فقر بود و مردم در سال گذشته با ناامنی و نگرانی مواجه بودند.

وی افزود: در سال گذشته سوال مردم کشور این بود که ناامنی، ترویسم، فقر، گرانی و فساد چه زمانی قرار است در کشور پایان یابد تا مردم از این درد و رنج ذهنی آزاد شوند و چه زمانی مداخله خارجی در سیاست داخلی پاکستان پایان می یابد؟

این روحانی شیعه در ادامه گفت: هر سال در دنیا سیاستمداران، رهبران دینی، مسئولان، سازمان های حقوق بشر و سازمان های فرهنگی با پایان سال و آغاز سال جدید عهد می‌کنند از کوتاهی هایی که در سال گذشته شده درس گرفته و در سال آینده احتیاط کنند، اما در سال بعد هم همین اشتباهات را تکرار کرده و از سال قبل بدتر می شود.

وی با اشاره به اقدامات سنی های تندرو و به کشتار شیعیان بی گناه، ادامه داد: پاکستان نیز در سال های گذشته با بحران های سنگینی مواجه بود، اما مقامات اقدامی جدی صورت ندادند و نتوانستند سازمان های تروریستی را نابود کنند و تاکنون نیز عوامل حادثه های بزرگ تروریستی به مردم معرفی نشده اند.

این روحانی شیعه در پایان اظهار داشت: قدرت های جهانی می خواهند اسلام را مرتبط با تروریسم، معرفی کنند و این در حالی است که بزرگترین قربانی تروریسم، مسلمانان شیعه بوده و هستند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا