جهان اسلام

مسلمان آزاده: کشتاری بزرگ شیعیان افغانستان را تهدید می کند

یک سازمان حقوق بشری در باره احتمال کشتار تعداد زیادی از شیعیان افغانستان هشدار داد.

 

یک سازمان حقوق بشری در باره احتمال کشتار تعداد زیادی از شیعیان افغانستان هشدار داد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در باره وقوع احتمالی کشتاری خونین در حق شیعیان غزنی افغانستان که اخیرا مورد حمله سنی های تندروی طالبان  قرار گرفته است، به جامعه جهانی هشدار داد و از سازمان ملل متحد خواست تا با اقدام فوری، در مقابل این تهدید ها ایستادگی کنند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است: به گفته شاهدان عینی و منابع وابسته به این سازمان، تعداد زیادی از مناطق شیعه نشین غزنی به دست سنی های تندروی طالبان اشغال شده که شهادت و مجروح شدن ده ها تن از ساکنان این مناطق را در پی داشته است.

این بیانیه افزود: این در حالی است که حکومت افغانستان در برخوردی دوگانه، از شیعیان و خصوصا شیعیان هزاره در مقابل حملات سنی های تندرو دفاع نمی‌کند و یا دستکم  توانایی این کار را ندارد.

مسلمان آزاده ادامه داد: حمله وحشیانه گروه تروریستی طالبان به مناطق شیعه نشین افغانستان باعث فجایع انسانی بزرگی شده و هزاران تن از مردمان فقیر و تهی دست را در هوای سرد مناطق کوهستانی افغانستان آواره کرده است.

این سازمان در پایان بیانیه خود یادآور شد، تا کنون هیچ خدماتی از سوی سازمان های حقوق بشری یا موسسات خیریه و یا نهاد حکومتی به مردم جنگ زده و آواره ارائه نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا