جهان اسلام

احتمال کوچ اجباری تعدادی از شیعیان فوعه و کفریا در برابر خروج سنی‌های تندرو از یرموک

رسانه‌های دولتی سوریه از توافق برای تخلیه اردوگاه یرموک در جنوب دمشق خبر دادند.

 

رسانه‌های دولتی سوریه از توافق برای تخلیه اردوگاه یرموک در جنوب دمشق خبر دادند.

خبرگزاری سانا با اعلام این خبر افزود: پس از شکست‌های پی در پی سنی‌های تندرو، گروه‌های تروریستی حاضر به توافق جهت خروج عناصر خود از اردوگاه یرموک و انتقال آن‌ها به ادلب شدند.

بر اساس این گزارش، متقابلا 5هزار نفر از اهالی دو شهر شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» که در محاصره سنی‌های تندرو قرار دارند، به نوعی از این محاصره خارج خواهند شد. 

این توافق از صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه به مرحله اجرا درخواهد آمد و قرار است در نخستین مرحله آن یک هزار و 500 نفر از اهالی دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا، منازل خود را ترک کرده و از شهر خود بروند. 

​در این توافق تصریح شده است افراد ربوده شده از شهرک «اشتبرق» تو سط سنی‌های تندرو، که 85 زن و کودک و کهنسال هستند نیز در دو مرحله آزاد شده و به نیروهای ارتش سوریه تحویل داده شوند.

شایان ذکر است، پیش از این نیز در پی مذاکرات مقامات سوری با سنی‌های تندرو، تعدادی از شیعیان مجبور به ترک اجباری خانه و کاشانه خود شدند و سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) به شدت به این کوچ اجباری اعتراض نمود. 

این درحالی است که سنی‌های تندرو در آن زمان نیز، طی, یک حمله انتحاری بزرگ به کاروان خروجی از فوعه و کفریا، صدها تن از شیعیان را به شهادت رسانده و یا مجروح ساختند و ده‌ها زن و کودک را نیز ربودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا