جهان اسلام

سازمان جهانی مسلمان آزاده: باید مصوبات سازمان همکاری اسلامی درباره قدس را عملی کرد

سازمان جهانی نفی خشونت به نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس، واکنش نشان داد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت به نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس، واکنش نشان داد.

در پی تحولات اخیر قدس، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» درباره اجرایی شدن مصوبات اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی درباره‌ی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است:

روند اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی که در شهر استانبول ترکیه دایر شد پیامدهای نقض حقوق اسلامی و عربی را ـ که با انتقال سفارتخانه‌ی آمریکا به قدس شریف چهره نموده است ـ بررسی می‌کند، که مایه رضایت و خرسندی این سازمان بوده و ما خواهان اجرای جدی و فوریِ مصوبات این اجلاس هستیم.

در ادامه ی بیانیه مسلمان آزاده آمده است: اخیراً ثابت شد که آمریکا یک میانجیِ متمایل به اسرائیل است، لذا نمی‌توان به اقدام‌های این کشور در مسأله فلسطین و حقوق مردمی که در یک دهه گذشته زیر فشار ستم و تجاوزات اشغالگران قرار دارند، امیدوار بود و به آن اعتماد کرد و در واقع آمریکا با این مصوبه و تصمیمِ خود وضعیت آرام منطقه را تحریک کرده است.

سازمان جهانی نفی خشونت، در ادامه افزود:

آنچه اتفاق افتاد نمایانگر بیداری روح اسلامی در ملت‌های آزاده بود و نشان داد آنان همواره در صدد یاری مظلومان و پرهیز از جریان‌های باطل گرا هستند و همین امر مایه آرامش دل‌های مستضعفان بوده و فریادی خشمگینانه در برابر استکبار و استبداد می‌باشد.

این سازمان حقوق بشری، خطاب به سران گرد آمده در این اجلاس، ادامه داد: ما به سران  شرکت کننده در اجلاس استانبول یادآوری می‌کنیم که غالب ملت‌های آنان خواستار اقداماتی هستند که اعتبار امت را به آن بازگردانده، هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان در فلسطین را متوقف کند.

مسلمان آزاده در پایان بیانیه خود اعلام کرد: 

از این رو این سازمان، بر ضرورت عملیاتی کردن مصوبه‌ها و تصمیم‌های اجلاس، همسو با روند سیاسی، حقوقی و بین المللی تأکید می‌کند تا به وسیله آن رئیس جمهور آمریکا را به تجدید نظر در تصمیم اخیر وادار نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا