جهان اسلام

با پاکسازی مناطق تحت کنترل داعش؛ آستان قدس حسینی آوارگان عراقی را به‌ شهرهایشان منتقل می‌کند

آستان مقدس حسینی ماموریت انتقال وسایل مورد نیاز آوارگان عراقی به شهرهایشان را برعهده گرفت.

 

آستان مقدس حسینی ماموریت انتقال وسایل مورد نیاز آوارگان عراقی به شهرهایشان را برعهده گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی؛ فاهم الابراهیمی، مسؤول بخش تبلیغات دینی این آستان مقدس، با بیان این خبر تاکید کرد: به منظور سهولت در روند بازگشت داوطلبانه خانواده‌های آواره به شهرهایشان که به تازگی از لوث تروریست های داعش پاکسازی شده‌اند آستان مقدس حسینی، کامیون‌هایی را برای انتقال وسایل مورد نیاز آوارگان عراقی به شهرهایشان اختصاص داده است.

وی افزود: براساس طرحی که از سوی دبیرخانه  آستان مقدس حسینی برای تسهیل در بازگشت خانواده‌های آواره عراقی از استان کربلای معلی تا محل سکونت‌شان در نظر گرفته شده، کامیون‌هایی برای انتقال اثاثیه 5000 خانواده اختصاص داده شده‌اند.

الابراهیمی ادامه داد: 5000 خانواده اعلام کردند که قصد بازگشت به شهرهای آزاد شده به ویژه در شهرستان تلعفر که توسط نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی آزاد گشته و پاکسازی شده است را دارند.

به دنبال حملات سنی های تندروی داعش از سال 2014 در مناطق شمالی و غربی عراق، بیش از دهها هزار خانواده آواره از این مناطق به استان کربلای معلی آمده‌اند و محل‌هایی برای اقامت آوارگان از سوی آستان‌های مقدس عباسی و حسینی، حسینیه‌ها و اقشار مختلف مردم ایجاد شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا