جهان اسلام

انفجار در مسافرخانه‌ای مقابل حرم حضرت معصومه علیها سلام در شهر مقدس قم

انفجاری مهیب ساعاتی قبل در منطقه آبشار قم به وقوع پیوست.

 

انفجاری مهیب ساعاتی قبل در منطقه آبشار قم به وقوع پیوست.

ساعاتی قبل انفجاری در مقابل صحن جوادالائمه علیهم السلام حرم حضرت معصومه علیها سلام به وقوع پیوست.

بر اساس گفته های سرپرست سازمان اورژانس ایران، در این انفجار 4 جان باخته و 15 نفر مجروح شده اند.

پیرحسین کولیوند در مورد آخرین آمار کشته‌ها و مصدومان انفجار یک مجموعه اقامتی در قم اظهار کرد: تا کنون 5 مرد و زن در این حادثه جان خود را از دست داده اند.

وی در مورد مصدومان حادثه نیز گفت: تعداد مصدومان این حادثه به 15 نفر افزایش پیدا کرده که به بیمارستان منتقل شدند. از میان این افراد یک نفر مرد 45 ساله به دلیل سوختگی و شکستگی‌های متعدد بدحال است.

تاکنون ۲ پسر ۱۰ ساله و ۱۶ ساله زنده از زیر آوار خارج شده اند و حال عمومی این ۲ تن خوب گزارش شده. احتمال دارد چندین نفر در زیر آوار محبوس شده باشند. 

کریمی سخنگوی آتشنشانی قم نیز اعلام کرد : ترکیدگی کپسول گاز در منطقه قدیمی آبشار قم موجب تخریب یک واحد مسکونی دو طبقه شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به وقوع انفجار در یک واحد اقامتی در این شهر گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه آتش‌نشانی، سهل‌انگاری یکی از مسافران و خطای انسانی علت انفجار در این واحد اقامتی است.

«علی رضایی» معاون گردشگری استان قم با اعلام این خبر اظهار کرد: حوالی ظهر امروز انفجار گاز در خانه مسافر آفتاب واقع در کوچه آبشار در روبه روی صحن جواد الائمه علیهم السلام حرم حضرت معصومه علیها سلام در قم باعث وقوع حادثه‌ای دلخراش شد.

وی اظهار کرد: این مسافرخانه با درجه کیفی دو دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم است و بر اساس گزارش‌های آتش‌نشانی همه استانداردهای لازم در این واحد اقامتی رعایت شده و سهل‌انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا