جهان اسلام

درخواست سازمان ملل از کشورهای خلیج فارس

یک مقام ارشد سازمان ملل از کشورهای خلیج فارس خواست تا به آوارگان سوری کمک بیشتری اختصاص دهند.

 

یک مقام ارشد سازمان ملل از کشورهای خلیج فارس خواست تا به آوارگان سوری کمک بیشتری اختصاص دهند.

یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد در امور آوارگان، از کشورهای عربی خلیج فارس خواست برای کمک به آوارگان شش سال جنگ در سوریهف بیشتر تلاش کنند زیرا به گفته او به نظر نمی رسد بحران سوریه به این زودی ها پایان یابد.

به گزارش رویترز «کلی کلمنتس» ـ معاون کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل متحد ـ در خلال سفر به کویت به منظور امضای موافقتنامه کمک 10 میلیون دلاری برای آوارگان سوری در عراق، افزود» این نهاد سازمان ملل، بسیار متاسف است که شمار آوارگان سوری خارج از این کشور از مرز پنج میلیون نفر گذشته است.

وی ادامه داد: ما در کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، تلاش می کنیم توجه ها بیش از حد به این مسئله جلب نشود زیرا موضوع خوبی نیست. این بدین معنی است که ما شاهد راه حل سیاسیِ قابل اعتمادی به منظور فراهم ساختن زمینه مختلف برای بازگشت امن مردم به خانه هایشان نیستیم.

کلمنتس گفت: علاوه بر پنج میلیون آواره سوری که به خارج از این کشور گریخته اند، بیش از 13 میلیون و 500 هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شده و دست کم یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در داخل سوریه از رفتن به مدرسه محرومند.

وی در پاسخ به سوالی درمورد اینکه آیا پایانی برای سیل آوارگان از درگیری ها در سوریه، عراق و یمن متصور است، گفت: ما امیدواریم راه حل هایی سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشورها پیدا شود، اما باید بگویم که چشم انداز خوبی در این زمینه وجود ندارد.

کلمنتس، در پایان سخنان خود بار دیگر از عملکردِ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس انتقاد کرده و گفت: ما خواستار تغییر این روند هستیم زیرا، تنها به کمتر از نیمی از بودجه مورد نیاز خود برای حمایت های انسانی در سراسر جهان دست یافته ایم که این شامل سوری ها نیز می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا