عتبات و اماکن مقدسه

مقابله با دین‌گریزی در عراق

با «الحاد و دین‌گریزی» در دانشگاه های عراق مبارزه می شود.

 

با «الحاد و دین‌گریزی» در دانشگاه های عراق مبارزه می شود.

«آستان مقدس حسینی» با هدف مقابله با پدیده «الحاد و دین‌گریزی» و جلوگیری از رواج این پدیده، دوره‌هایی را در سطح دانشگاه‌های عراق برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های اعتقادی «الدلیل» وابسته به این آستان، با ارائه درخواستی رسمی از «شیخ عبدالمهدی کربلایی» ـ متولی شرعی آستان مقدس حسینی ـ خواست که با برگزاری دوره‌هایی با هدف مبارزه با پدیده «الحاد و دین‌گریزی» در دانشگاه‌های عراق موافقت کند که وی نیز موافقت کرد.

مؤسسه «الدلیل» در این درخواست اعلام کرد که در نظر دارد با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی تأثیرگذار، نادرست‌بودن اعتقاداتی که مبانی پدیده «الحاد و بی‌دینی» را تشکیل می‌دهد، تبیین کند.

«شیخ عبدالمهدی کربلایی» نیز ضمن موافقت با این درخواست، از مؤسسه «الدلیل» خواست که این دوره‌ها را متناسب با وضعیت‌ دانشگاه‌ها در عراق برگزار نماید.

مؤسسه الدلیل وابسته به آستان حسینی با اشاره به این که پدیده «دین‌گریزی و الحاد» همچون آتشی روبه گسترش است، نسبت به پیامدهای این پدیده در رفتار فرد و در سطح جامعه ابراز نگرانی کرد.

همچنین «مؤسسه الدلیل» با اشاره به این که حامیان این پدیده رو به افزایش هستند، بر ضرورت مقابله با آن براساس یک طرح برنامه‌ریزی شده و با شیوه‌های نوین تأکید نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا