عتبات و اماکن مقدسه

حرم مقدس عباسی همایش علمی نقد موسوعه قرآنی لیدن را برگزار می‌کند

آستان مقدس عباسی از برگزاری اولین همایش علمی درباره پژوهش های قرآنی مستشرقان معاصر با تمرکز بر نقد موسوعه قرآنی لیدن خبر داد.

آستان مقدس عباسی از برگزاری اولین همایش علمی درباره پژوهش های قرآنی مستشرقان معاصر با تمرکز بر نقد موسوعه قرآنی لیدن خبر داد.

این آستان طی بیانیه ای اعلام کرد: این همایش توسط دار رسول اعظم صلی الله علیه و آله و مرکز اسلامی پژوهش های استراتژیک وابسته به آستان مقدس عباسی و با شعار (ان هو الا ذکر للعالمین) به مدت دو روز ۲۵و ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۵و۶ تیر ۹۹) برگزار می شود.

آستان مقدس عباسی هدف از برپایی این همایش را بررسی موسوعه قرآنی لیدن و روش شناسی و ارزیابی آن به عنوان یک موسوعه قرآنی مورد توجه محققان و دانشجویان و مسلمانان دانست. 

محورهای این همایش، عبارتند از: 

۱. رصد و به روز آوری تحقیقات و پژوهش های استشراقی قرآنی معاصر و توصیف روش و محتوای آن طبق روش های علمی معاصر.

۲. نقد تحقیقات استشراقی قرآن کریم در زمینه موسوعه قرآنی لیدن و ارزیابی آن با پژوهش هایی به زبان عربی و انگلیسی که زبان اصلی موسوعه است.

۳. مشارکت در کشف تاثیرات منفی برخی تحقیقات و پژوهش هایی که توسط متفکران و مراکز تحقیقاتی و آموزشی جهان غرب و اسلام درباره این موسوعه صورت گرفته است.

۴. تقویت تحقیقات قرآنی و حمایت از آن از طریق جذب محققان متخصص و همکاری با مراکز تحقیقاتی و مؤسسات آموزشی دانشگاهی و حوزوی و راهنمایی محققان به سوی انتقاد از پژوهش های قرآنی مطرح شده در موسوعه قرآنی لیدن و غیر آن.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا