عتبات و اماکن مقدسه

برگزاری نشست «جنایات داعش علیه آثار باستانی و زیارتگاهها» با حضور 22 کشور

نشست «جنایات داعش علیه آثار باستانی و زیارتگاهها» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

نشست «جنایات داعش علیه آثار باستانی و زیارتگاهها» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

بخش فعالیتهای عمومی آستان مقدس حسینی اولین نشست بین المللی میراث فرهنگی و آثار باستانی را با مشاركت ٢٢ كشور خارجی و عربی در سالن خاتم الانبیاء واقع در جنب حرم امام حسین علیه السلام برگزار كرد.

به گزارش شیعه ویوز «دكتر طلال الكمال»، رئیس كمیته مقدماتی نشست گفته، برای مقابله با تخریب و ویرانی آثار باستانی عراق به ویژه موصل این نشست برگزار شده است.

وی افزود: اقدامات سنی های تندروی داعش، در انفجار و تخریب كلیساها و تبدیل آن به اماكنی برای گمراه نمودن افكار و اعتقادات، جنایتی است کم نظیر است که آثار باستانی جهان شاهد آن نبوده است.

وی تصریح کرد، این نشست برای كشورهای شركت كننده گویای این موضوع است كه داعش ارتباطی با اسلام ندارد، بلكه تشكیلاتی افراط گرا علیه فرهنگ، انسانیت و رحمت و مهربانی است.

در همین راستا، «الينور رابسون» مشاور وزیر فرهنگ انگلیس گفت: تاریخ گسترده و میراث متمدن كهن عراق مرا واداشت تا در این نشست حاضر شوم.

وی که استاد تاریخ دانشگاه لندن است، افزود: عراقی ها باید از آثار و تاریخشان برای ساخت آینده کشور و بازگرداندن عراق به جایگاه گذشته استفاده كنند و در بخشی از این مسیر با پیروزی بر تروریست ها و فرقه گرایی موفق بوده اند.

گفتنی است در حاشیه این نشست، نمایشگاه عكسی از جنایات سنی های تندروی داعش علیه آثار باستانی و زیارتگاه ها برپاشده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا