مقالات

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی تسامح

به مناسبت روز جهانی تسامح، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) بیانیه ای صادر کرد.

 

به مناسبت روز جهانی تسامح، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه که نسخه از آن به دست این خبرگزاری رسیده آمده است:

نظر به اینکه افراطگراییِ نژادپرستانه و رفتارهای متعصبانه پیامدهای وخیم تاریخی بر جامعه بشری تحمیل کرده است؛ جوامع بین المللی بر اهمیت احیای مناسبت روز تسامح تأکید دارند، چراکه خاستگاهی برای نهادینه کردن صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز و همسانی بین ملت ها و امت هاست.

این بیانیه افزود: روز تسامح بیش از گذشته از اهمیت برخوردار است. چرا که در زمان کنونی، بسیاری از مجامع بین المللی شاهد پدیده ای هستند که تلاش برای نهادینه و حاکم کردن تسامح را برهم زده و آن را ناکارآمد و بی اثر می کند. 

مسلمان آزاده افزود: وجود ایدئولوژی های کینه توزانه و تحریک کننده، به طور مستقیم یا غیر مستقیم انسان های را به خشونت گرایی و ترویج خشونت تشویق کرده و علاوه بر این، در برخی نقاط جهان فعالیت های مبتنی بر پایه نژادپرستی، گرایش های دینی و بعضاً فکری بر عرصه سیاسی حاکم شده و سیاستمداران با استفاده از این فرصت، جوامع ساده اندیش را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید در این روز، تلاش برای مهار خشونت در تمام اشکال و گونه های آن احیا گشته و برای مثال درگیری ها در خاورمیانه از جمله: یمن، سوریه، لیبی، افغانستان و میانمار متوقف شون.

این بیانیه در پایان با اشاره به این که چنین اتفاقاتی، اتحاد بین المللی را می طلبد؛ از سازمان ها، گروه ها و نهادهای بین المللی خواست برای تحقق تسامح واقعی و همزیستی مسالمت آمیز در سطح جهانی تلاش نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا