بدون دستهجهان اسلامرسانه های شیعهعتبات و اماکن مقدسهعراقمرجعیت شیعهموسسات جهانی شیعه

سوگواره خون و شمشیر، عزای مقدس «قمه زنی» در صبح روز عاشورا | مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام این مراسم را به شکل زنده پوشش داد

عزای مقدس قمه زنی پرشور تر از همیشه با حضور میلیونی عزاداران عاشق، در کربلای معلی برگزار شد.

در روز عاشورا ، شهر مقدس کربلا شاهد حضور خیل عظیم عزاداران كفن پوشی بود که برای مواسات با حضرت سیدالشهداء، و به منظور اعلام جان فشانی در جمع لشكریان حضرت ولی عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف، چهره خود را با خون خود گلگون ساختند.

علاوه بر کربلای معلی، دیگر عتبات کشور عراق در شهرهای نجف اشرف، کاظمین و سامرا نیز، این مراسم باشکوه با حضور پر شور شیعیان و عاشقان حسینی و هم چنین علما و طلاب حوزه های علمیه برپا شد.

شیعیان و نیروهای مردمی مدافع از عتبات و مقدسات در شهر دمشق نیز، در جوار حرم حضرت زینب سلام الله علیها، مراسم قمه زنی را برگزار نمودند.

در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نیز شیعیان، با شرکت در سوگواره بزرگ خون و شمشیر، مراسم قمه زنی را علی رغم جلوگیری و برخورد خشونت آمیز برخی حکومت ها با شعائر حسینی، همچون سال های گذشته به پا داشتند.

شايان ذكر است مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام، پخش زنده مراسم عزای مقدس قمه زنى را نزديک به ۶ ساعت به صورت زنده از شهر مقدس کربلا و نجف اشرف پوشش داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا