بدون دسته
برجسته ها

پذیرش اعضای حشد الشعبی در دانشگاه تهران

یک مقام حشدالشعبی عراق از توافق با رؤسای دانشگاه تهران برای پذیرش تحصیل اعضای این گروه در این دانشگاه خبر داد.

حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت حشدالشعبی عراق، در سفری به تهران از «توافق و همکاری با دانشگاه تهران» خبر داد.

او که در یک نشست با حضور رئیس دانشگاه تهران شرکت کرده بود، گفت که «کشورهای دوست عراق به منظور عرضه خدمات آموزشی خود به حشدالشعبی» پیشنهادهایی کرده‌اند و این گروه «در پی برقراری همکاری با دانشگاه‌های ایرانی، در رأس آن‌ها، دانشگاه تهران است».

موسوی بخاتی گفت که تلاش برای توافق حشدالشعبی با دانشگاه تهران با وساطت «وزیر آموزش عالی عراق که از مجاهدان هستند و همچنین معاون آموزشی این وزارتخانه که مشاور ارشد حشدالشعبی» است، صورت گرفته است.

او همچنین افزود که پیشتر نیز نیروهای حشدالشعبی با کمک ابومهدی المهندس به عنوان «دانشجو» به دانشگاه‌های ایران اعزام شده بودند.

همچنین در این نشست، مصطفی رستمی، نماینده رهبر ایران در دانشگاه‌ها از حضور نیروهای حشدالشعبی در دانشگاه‌های ایران استقبال کرد.

او گفت: «ما ضمن استقبال از مراودات علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر عراق و برادران مجاهدمان در حشدالشعبی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و همیاری اعلام می‌داریم.»

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز گفت: «هدف‌گذاری اصلی خود را بر روی دوستان‌مان در حشدالشعبی قرار دادیم. همان طور که بسترسازی برای پذیرش دانشجویان کشورهای محور مقاومت را با همین دیدگاه با جدیت دنبال می‌کنیم.»

این اولین بار است که اعضای یک گروه نظامی غیر ایرانی بدون کنکور و سایر شروط و پیش نیازهای علمی در مهمترین دانشگاه ایران پذیرش می شوند؛ امری که با واکنش‌ها و مخالفت‌های فراوانی مخصوصا در فضای مجازی مواجه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا