بدون دسته

دعوت مسلمانان برای بازسازی مساجد “حیدرآباد” هند

گروه های مسلمان و بسیاری از ساکنان «حیدرآباد» هند مردم را دعوت به بازسازی مساجد و گسترش همزیستی مسالمت آمیز در این شهر کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “عاصف عالم” یکی از تاجران مسلمان در بازار «بگوم» در این باره گفت: ما می خواهیم به جوانان خود پیغام دهیم تا با برپایی نماز مساجد را احیا كنند.

وی در ادامه افزود: وقت آن است که ما از ساختارهای تاریخی خود مراقبت کنیم و برای انجام این کار تصمیم گرفتیم از همه مردم شهر کمک بگیریم تا به این ترتیب پیوند عمیق تری میان گروه های مختلف ایجاد شود.

عالم همچنین گفت: بسیاری از مساجد در شهر قدیمی و سراسر حیدرآباد نیاز به توجه دارند و ما این مسئله را با همه مردم در میان گذاشته ایم.

“افتخار حسینی” عضو انجمن حفظ مستغلات وقف در این باره گفت: بسیاری از مساجد نیاز به توجه دارند و نمایندگان مردم باید به بازسازی همه آنها اهمیت دهند.

وی در ادامه افزود: ما خواستار این هستیم که از همه مساجد محافظت شود و دانشمندان و روشنفکران مسلمان باید در این مسئله به اندازه کافی جدی باشند.

گروهی از زنان نیز گفته اند: هرگز تخریب بابری مسجد را فراموش نمی كنند، اما از مردم می خواهند تا بقیه مکان های عبادی را نجات دهند.

یکی از بانوان مسلمان در سعیدآباد گفته: ما خواستار بازسازی مسجد بابری در اولین فرصت هستیم و از درگاه خداوند متعال می خواهیم تا برای محافظت از مساجد کشور ما را یاری دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا