آسیااخباربدون دستهجهانجهان اسلام

عدالت ‌خواهی برای دختر مسلمان هندی که زنده در آتش سوخت

بسیاری از رهبران سیاسی و سازمان‌ های زنان در هند خواستار اجرای عدالت برای کسانی شدند که در بیهار شرقی یک دختر مسلمان را زنده زنده به آتش کشیدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از آناتولی؛ این دختر به این خاطر به آتش کشیده شده که حاضر نگشته با یم پسر هندو ازدواج کند.

هند

“گلناز خاتون” دختر ۲۰ ساله مسلمان از روستای رسول پول در منطقه بیهار در ۳۰ اکتبر به آتش کشیده شده است.

خانواده دختر متهمین این جنایت را با اسامی وینود رایی و چاندان استاش کوماررایی شناسایی کرده‌اند، ولی پلیس هند هنوز موفق به دستگیری آن‌ها نشده است.

خاتون با ۷۵% سوختگی به بیمارستان کالج پزشکی پنتا، بزرگترین بیمارستان این ایالت منتقل شده و به تازگی در اثر جراحات وارده درگذشت.

وی نامزده کرده بود و قرار بود مراسم ازدواج او ۴ ماه دیگر برگزار شود. ستیش کومار رایی می‌خواست این دختر را مجبور به ازدواج با خودش بکند و هنگامی که او از این کار خودداری کرد، او را به آتش کشید. گفته می‌شود این دختر حاضر نبوده تن به ازدواج با یک هندو بدهد.

به گفته رسانه‌ها گلناز هنگامی که غروب ۳۰ اکتبر برای گذاشتن زباله به درب منزل رفته به آتش کشیده شده است.

گفتنی است، پلیس گفته متهمین این پرونده سه نفر هستند و هم اکنون فراری است.

مانگلا ناظر پلیس منطقه‌ای نیز گفته که تحقیقات در این پرونده در جریان بوده و در پی خشم عمومی نسبت به این جنایت، ابراز امیدواری کرد که متهمین به زودی دستگیر می‌شوند.

این درحالی است که مسئول اداره پلیس محلی به دلیل سهل انگاری در این پرونده به حالت تعلیق درآمده است.

گلشن پروین، خواهر کوچکتر خاتون در گفتگو با خبرنگاران گفت که قاتلان به محض جمع شدن روستائیان پس از شنیدن فریادها، از صحنه فرار کردند.

وی گفت: متهمان طی سه چهار ماه گذشته خواهرم را تحت تعقیب و آزار و اذیت جنسی قرار داده و وی را برای ازدواج با یک پسر هندو تحت فشار قرار داده بودند و سر انجام او را کشتند، زیرا قبول نکرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا