آسیااخباربدون دستهجهان

یک مقام بلند پایه سعودی: ارتباط مستقیم عربستان و اسرائیل در دوران “بایدن” رسما اعلام خواهد شد

به گزارش شیعه ویوز؛ بررسی های انجام شده نشان می دهد رژیم آل سعود – که شاهزاده محمد بن سلمان هدایت آن را بر عهده دارد – در دوران ریاست جمهوری “جو بایدن” رئیس جمهور دموکرات و جدید ایالات متحده آمریکا، برقراری ارتباط رسمی و مستقیم با رژیم صهیونیستی را رسما اعلام و عادی سازی روابط ریاض با تل آویو را آشکار خواهد ساخت.

لازم به ذکر است در حالی که طی چند هفته اخیر بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده اند، وب سایت خبری “الخلیج آنلاین” با انتشار مطلبی به نقل از کوبیدن یک مقام بلندپایه سعودی بر طبل عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن خبر داد.

این مقام بلندپایه سعودی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» گفت: در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توافق هسته‌ ای جدید با ایران و همچنین ائتلاف منطقه ‌ای میان اسرائیل و کشورهای عربی تقویت می ‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر بایدن به سمت ایران برود، ما و اسرائیل را در مقابله با تهدید ایرانی (بدون آمریکا و اروپا) تنها بگذارد، ائتلاف منطقه‌ ای تقویت خواهد شد که در این صورت، ریاض هم می ‌تواند همانند امارات متحده عربی، بحرین و سودان به جمع عادی سازان روابط با اسرائیل بپیوندد.

شایان ذکر است این اظهارات مسئول سعودی در حالی مطرح می‌ شود که بسیاری از کشورهای عربی از جمله امارات، مصر، بحرین و حتی عربستان طی چند هفته اخیر به شدت نگران پیروزی جو بایدن و شکست دونالد ترامپ بوده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا