بدون دسته

مساجد تخریب شده در حیدرآباد هند بازسازی می‌شوند

بازسازی عبادتگاه‌های تخریب شده در ایالت تلانگانا در حیدرآباد هندوستان از جمله مساجد، کلیساها و معابد در محل‌های تخریب شده قرار است از هفته دوم ماه اکتبر آغاز گردد.
مقامات دولتی هند ضمن اعلام این خبر افزودند که هر دو مسجد تخریب شده در این ایالت را در جایگاه اصلی شان بازسازی خواهند کردد.
وزیر ارشد، در رابطه با آغاز کار ساخت و ساز با مقامات مربوطه مشورت کرده و برای تمیز کردن فوری آوار در دبیرخانه به منظور ساخت مساجد تأکید کرده است.
وی قصد دارد کار ساخت و ساز را از اکتبر آغاز کند و مناقصه‌ای در این رابطه برگزار می‌شود که در هفته نخست اکتبر نهایی نی شود.
تاکنون چندین شرکت از ساخت مساجد استقبال کرده‌اند.
گفته می‌شود قرار بود در این مکان یک پارکینگ بزرگ ساخته شود و عبادتگاه‌ها به این بهانه تخریب شده بودند اما اعتراض گسترده مسلمانان باعث شد عملیات ساخت پارکینگ متوقف شده و مساجد و دیگر عبادتگاه‌های تخریب شده بار دیگر در مکان اصلی خودشان ساخته شوند.
به گفته منابع، وزیر ارشد به مقامات گفته است که مایل است پس از پاکسازی آوار، محل را بازرسی کند. وزیر ارشد در نظر دارد عبادتگاه ها را در هفته اول یا دوم اکتبر بنیان بگذارد و از نمایندگان تمامی مذاهب نیز برای این مراسم دعوت خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا