اخبارجهان اسلامرسانه های شیعهعتبات و اماکن مقدسهعراقهيئت ها و شعائر حسينى

برگزاری مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در شهر مقدس سامرا

شمار زیادی از پیروان اهل بیت علیهم السلام در سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را در حرم مطهر آن حضرت در شهر مقدس سامرا برگزار کردند.

خیل عظیم زائران از مناطق مختلف عراق و جهان به مناسبت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین پیشوای مسلمانان در جوار حرم این امام همام در شهر مقدس سامرا گردهم آمده‌اند.

به همین مناسبت امروز میلیون ها زائر عزادار با حضور در حرم مطهر امامین عسکریین، به برگزاری مراسم عزاداری پرداخته اند.

شهر مقدس سامرا در این روزها میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق است که با پای پیاده به حرم مطهر امامین عسکریین رسیده اند تا این مناسبت بزرگ را گرامی بدارند.

هم چنین در مسیر مشایه ی زائران حرم امامین عسکریین از بغداد تا سامرا ، صدها موکب راه‌اندازی شده که بیشتر این موکب‌ها از بلد تا حرم به صورت شبانه‌روزی به زائران خدمت می‌کنند.

جمعیت عظیمی از زائران شیعه از استان‌های مختلف عراق، همچون بصره، ناصریه، دیوانیه، و بغداد، وارد شهر مقدس شده‌اند.

نیروهای امنیتی نیز برای تامین امنیت اطراف شهر و حفاظت از زائرین، استقرار خود را افزایش داده اند.

حرم مطهر امامین عسکریین ​​ویژه برنامه بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تدارک دیده است که برگزاری مجالس بزرگداشت و ارائه خدمات لازم به زائران از جمله این برنامه هاست.

گفتنی است که بقاع متبرکه و استان‌های حامی در عراق نیز از این تلاش‌ها پشتیبانی کرده اند، و علاوه بر این، ساعات کاری رسمی در مناطق سامرا، بلد و دجیل را به حالت تعلیق درآورده‌اند تا شهروندان بتوانند مراسم زیارت را انجام دهند.

لازم به ذکر است که مراسم بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، از مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام از شش شبکه وابسته به این مجموعه رسانه ای و به پنج زبان زنده دنیا به صورت زنده پخش شد.

در مراسم سالروز شهادت امام عسکری که جمع کثیری از زائران عراقی و غیر عراقی حضور داشتند، مراسم نمادین تشییع تابوت نمادین آن حضرت با حضور پیروان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

در همین حال، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف جهان نیز امروز و طی چند روز گذشته به همین مناسبت مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری برگزار کردند.

دفاتر و مراکز مرتبط با دفتر مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در بغداد و شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق، و هم چنین شهرهای مقدس قم و مشهد در ایران، شهر سیدنی در استرالیا، کویت ، ماجنگا در ماداگاسکار، شهرهای کابل و مزار شریف در افغانستان، منطقه سیده زینب در سوریه، نیز مراسم و مجالس مختلفی در سوگ امام حسن عسکری علیه السلام برگزار کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا