اخباربدون دستهجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

هتک حرمت کربلا، زیارت اربعین و مرجعیت شیعه توسط تعداد معدودی زائر نما

در حالی که میلیون‌ها دلداده حضرت سیدالشهدا علیه السلام، از اقصی نقاط جهان برای شرکت در زیارت اربعین به شهر مقدس کربلا مشرف شدند، حکومت ایران در ادامه تلاش‌های ناموفق خود، برای مصادره به مطلوب این موج خروشان حسینی، سعی در سیاسی جلوه‌ دادن این زیارت دارد؛ شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد و زیارت به نیابت اسماعیل هنیه از جمله این اقدامات است که درباره آن با دکتر سید احمد شمس صحبت خواهیم کرد؛ فعال و تحلیلگر سیاسی/ اما ابتدا به گزارشی که در این باره تهیه شده توجه بفرمایید.

جمعی از مداحان حکومتی و طرفدارانشان با سر دادن شعارهایی در مقابل بعثه اربعین آیت الله العظمی شیرازی و مقر مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام در خیابان قبله حضرت سید الشهدا علیه السلام سعی در تفرقه افکنی بین صفوف زائران اربعین داشتند.

در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش‌ از ۲۰ میلیون زائر در مشایه اربعین از سراسر جهان و نقاط مختلف عراق به سمت شهر مقدس کربلا با پای پیاده مشارکت می‌کنند و از طرفی مردم عراق سعادت میزبانی و خدمت به زوار اربعین حسینی را دارند و این چنین، اربعین موجب اتحاد بیشتر همه مردم دنیا با ملیت ها و زبان ها و فرهنگ های گوناگون می شود.

«حُب‌الحسین یوحدنا» و «حسین محور اتحاد»، شعارهایی هستند که بیانگر این اجتماع شورانگیز هستند ، اجتماعی بی بدیل، حول محور فقط یک نام و فارغ از هر گونه هوا و هوس و حب جاه و مقام.

در این مسیر شورنگیز و بی مثال، بالامرتبه ترین چهره های سیاسی اجتماعی و صاحب منصبان و نظامیان رده بالا و ثروتمندترین ها در کنار فرودست ترین اقشار جامعه، همگی خود را پیرو فقط یک نام می دانند و بدون توجه به تمامی قدرتمندان و سیاستمداران و اسامی گوناگون، فقط با شعار « لبّيك يا حسين » پای در این مسیر گذاشته و آرمان خود را فقط حسینی می دانند و زیارت خود را با دعای برای فرج کامل می‌کنند.

اما جمعیتی محدود که گویا اجتماع اربعین را با دیگر میتینگ‌های سیاسی اشتباه گرفته و تصور می کنند همچون کنش‌های دیگر سیاسی با جابجایی اتوبوسیِ طرفداران خود، و با غوغاسالاری و پروپاگاندا می توانند جمع قلیل خود را با تدلیس و نیرنگ، فراوان جلوه دهند، به جای شعار «لبّيك يا حسين»، شعارهای بدعت آمیز دیگری را جایگزین آن نموده اند و به جای فراخواندن مردم به سوی حضرت سید الشهدا علیه السلام، کربلایش را به مسیری برای رسیدن به قدس محدود کردند و حتی زیارتشان را به نیابت اشخاصی همچون اسماعیل هنیه انجام می‌دهند که در طول زندگیش با توجه به اعتقادات اخوانی هیچ میلی به زیارت نداشت.

جمعیتی که در رأس آن‌ها مداحان حکومتی اقدام به تفرقه افکنی و توهین به مراجع مستقل شیعه می‌کنند از این مسئله غافل هستند که تنها حسین علیه السلام است که این جمعیت میلیونی را گرد هم جمع نموده و احدی از زورمداران دنیا چنین توانی را ندارد و هر کس بخواهد این جمعیت را مصادره به مطلوب کرده و نام خود را بر آن بنهد، هم چون بسیاری دیگر از زورمداران پیشین رفتنی است و نامی از او باقی نخواهد ماند، همان گونه که از پیشنیان نیز دیگر خبری نیست.

آیت الله العظمی شیرازی در شام غریبان سال جاری در اجتماع عزادران حسینی فرمودند: تمام کسانی که در مقابل حضرت امام حسین علیه السلام قرار می‌گیرند تمام شدنی هستند اما ماجرای آن حضرت تمام شدنی نیست.

معظم له در ادامه با اشاره به فنا شدن جریانات سیاسی معاصر و گذشته‌های دور در مواجهه با دستگاه حضرت سید الشهدا علیه السلام فرمودند: امروزه جریانی با عظمت تر و دامن گسترده تر از جریان امام حسین علیه السلام نیست.

چه نیکوست افراد معدودی که در خیابان باب قبله امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا، این شب ها در صدد ایجاد تفرقه میان صفوف مستحکم حسینیان هستند، به جای نام بردن از افرادی که هم چون پیشینیان، ماندنی نیستند، فقط نام ماندنی حسین را فریاد بزنند و به جای لبیک به نام های فناشدنی، تنها برای او که جاودانه است و تمام نخواهد شد، فریاد بزنند: « لبّيك يا حسين ».

سر دادن شعار‌های تفرقه انگیز توسط مداحان حکومتی وابسته به ایران در جمع میلیونی زائران اربعین واکنش‌های فراوانی را بین زائران و فعالان مذهبی به‌دنبال داشته.

فعالان فضای مجازی با انتشار تصاویر مختلفی از اقدامات تفرقه انگیز آن‌ها می‌گویند نمی‌توان از نام زائر برای چنین افرادی استفاده کرد.

افرادی که با شکستن حرمت کربلا و هتک حرمت اربعین حسینی و هتک حرمت مرجعیت شیعه، سعی در ایجاد تفرقه در میان صفوف حسینیان را دارند و به جای شعار لبیک یا حسین، لبیک برای نام های فناشدنی سر می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا