اخبارافغانستانبدون دستهجهان

حمله به مراسم محرم در سرپل؛ هفت عزادار حسینی زخمی شدند

همزمان با برگزاری مراسم روز سیزدهم محرم در شهر سرپل، یک (موکب توزیع شربت برای مردم عزادار) که در اصطلاح محلی به آن سقاخانه گفته می شود، در این شهر با یک بمب دستی از سوی یک فرد موتور سیکلت سوار مورد حمله قرار گرفت.

منابع در استان سرپل در شمال افغانستان گفتند که در اثر پرتاب یک بمب دستی به عزاداران عاشورا دست کم هفت نفر زخمی شدند.

گفته شده زخمی های این رویداد به بیمارستان استان سرپل منتقل شده اند.

به گفته این منابع، یک مرد ناشناس حوالی ظهر روز جمعه 29 تیر، یک بمب دستی‌ را به سوی چادُری پرتاب کرده که عزاداران عاشورا در آن سر می‌بردند.

این چادر در ساحه توحید آباد واقع در مرکز استان سرپل برپا شده بود.

به گفته منابع، حمله ‌کننده سوار بر موتورسیکلت بوده و بمب دستی را به سوی عزاداران حسینی که شربت توزیع می‌کردند، پرتاب و فرار کرده است.

تاکنون مسئولیت این حمله را فرد و یا گروهی برعهده نگرفته و مسئولان محلی طالبان در سرپل نیز در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته ‌اند.

این انفجار درحالی صورت می‌گیرد که وزیر خارجه طالبان روز گذشته از برگزاری موفقیت‌ آمیز محرم در افغانستان سخن زده بود.

گفتنی است مراسم عاشورای امسال با محدودیت‌ها و مخالفت‌های گسترده طالبان به همراه بود.

طالبان در استان‌های مختلف به ویژه کابل، غزنی و هرات پرچم‌های عاشورا را پایین آوردند و مراسم عزاداری و مذهبی شیعیان را با خشونت برهم زدند.

هرچند در استان هرات و کابل، عزاداران حسینی با شعار های لبیک یا حسین، اعتراضات گسترده ای علیه این اقدام طالبان انجام داده و در چندین منطقه مانع پایین آوردن پرچم های عزاداری امام حسین علیه السلام شدند.

پیش از این منابع معتبر از هرات تایید کردند که افراد طالبان پنجشنبه 21 تیر، یک جوان شیعه که پدر دو کودک نیز بود، را در شهرک جبرئیل این استان به قتل رسانده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا