بدون دسته

سازمان بین‌المللی مهاجرت: طی سه ماه گذشته بیش از 850 هزار تن از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌ و نیم میلیون نفر دیگر مهاجرت کرده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که از ماه آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی، 858 هزار و 170 تن از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته و 532 هزار و 854 نفر نیز به این کشورها مهاجرت کرده‌‌اند.

این سازمان با نشر گزارش سه‌ماهه‌اش آمار داده که 54 درصد از این افغانستانی‌ها به ‌شکل اجباری، 46 درصد به‌ طور داوطلبانه و 39 درصد نیز به دلیل مشکلات اقتصادی از ایران بازگشته‌‌اند.

سازمان جهانی مهاجرت همچنین گفته است که در این مدت با 81 هزار و 299 نفر مصاحبه کرده و دلایل آنان را از ورود به افغانستان و یا خروج از این کشور، پرسیده است.

سازمان مهاجرت در ادامه می‌گوید که از اول سال جاری میلادی نظارت و ارزیابی رفت‌و‌آمد در مرزهای افغانستان را دوباره آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های کشورهای ایران و پاکستان مبنی بر اخراج مهاجران بدون مدرک، باعث افزایش بازگشت ‌کنندگان به افغانستان شده است.

گفتنی است با وجود تلاش‌ نهادهای حقوق بشر برای حمایت از مهاجران و پناهجویان، روند اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان و ایران ادامه دارد.

روز یک‌شنبه هفته جاری نیز وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان طالبان گفته بود که نزدیک به دو هزار مهاجر از ایران و پاکستان مجبور شده ‌اند که به کشور بازگردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا