بدون دسته
برجسته ها

درخواست سازمان‌های حقوق بشری برای آزادی یک زندانی شیعه بحرینی 

سازمان‌های حقوقی بحرینی با صدور بیانیه ای مشترک و رسمی خواستار آزادی فوری یک زندانی شیعه که بیش از سه سال است در زندان به سر می‌برد و دست به اعتصاب غذایی زده، شدند.

۲۶ سازمان حقوق بشری با ارسال نامه‌ای به پادشاه بحرین، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، ولیعهد و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، نخست وزیر، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط فعال دانشگاهی، وبلاگ نویس و مدافع حقوق بشر دکتر «عبدالجلیل السنکیس» که بیش از سه سال است در اعتصاب به سر می‌برد، شدند.

این سازمان‌ها در این نامه نوشتند؛ «ما با احترام از شما می‌خواهیم که مداخله کنید و  دکتر السنکیس را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنید».

این سازمان‌ها در این نامه همچنین، ابراز تاسف کردند که عفو سلطنتی که در ۸ آوریل و ۱۵ ژوئن صادر شد، شامل السنکیس و همچنین تعدادی از رهبران و فعالان برجسته سیاسی نشده است.

در پایان گفتنی است، دکتر عبدالجلیل السنکیس، استاد دانشگاه و از مبارزان بحرینی است که به معلولیت جسمانی مبتلاست. وی سال ۲۰۱۱ و در ابتدای انقلاب بحرین بازداشت و به حبس ابد محکوم شد. وی از آن زمان تا به حال، در زندان های آل خلیفه بوده و به خاطر شکنجه های زندان، دچار مشکلات جسمی متعددی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا