بدون دسته

اعلام جزئیات برنامه های بهداشتی مراسم روز عاشورا در کربلا

روز دوشنبه اداره بهداشت استان کربلا جزییات طرح اضطراری مراسم روز عاشورا را در شهر مقدس کربلا اعلام کرد.

صباح موسوی، مدیر کل بهداشت استان کربلا در این رابطه با جزییات برنامه های بهداشتی مراسم روز عاشورا گفت: این وزارتخانه مقدمات لازم را برای اجرای طرح اضطراری مراسم روز عاشورای سال جاری را به انجام رسانده است.

وی تاکید کرد که پرسنل و عوامل اجرایی اداره بهداشت کربلا به این مناسبت بزرگ، برای ارائه بهترین خدمات درمانی و بهداشتی به هزاران نفر از شهروندان و میلیون ها نفر از زائران عتبات عالیات آماده شده است.

موسوی در ادامه افزود: موسسات بهداشتی مشمول اجرای این طرح، از سوی یک اتاق عملیاتی مشترک اداره می شوند و با وزارت بهداشت عراق، استانداری کربلا و ادارات خدماتی استان، مدیریت حرم های مطهر حسینی و عباسی، و علاوه بر آن با مدیریت زیارتگاه ها و ادارات بهداشت استان های مجاور هماهنگی لازم به عمل آمده است.

مدیر کل بهداشت استان کربلا در رابطه با امکانات تدارک دیده شده در این زمینه گفت: این اداره با آماده سازی 100 دستگاه آمبولانس و تجهیز آنها به داروها و لوازم مورد نیاز و استقرار آنها در مناطق مهمی که شاهد تجمع انسانی به ویژه در زمان حضور دسته های قمه زنی و عزاداری طویریج، ضمن آماده سازی هشت بیمارستان دولتی و چهار بیمارستان خصوصی برای پذیرایی از بیمارانی که نیاز به درمان دارند، امکانات مورد نیاز را برای پشتیبانی و مراقبت از عزاداران حسینی فراهم نموده است.

وی در ادامه افزود: مرکز جراحی چشم حضرت زینب سلام الله علیها که مجهز به کلیه داروها، دستگاه ها و لوازم پزشکی لازم برای موارد اضطراری است، همچنین 30 تیم بهداشتی جهت نظارت بر آب آشامیدنی و ارائه غذا به زائران و عزاداران، و چند تیم واکنش سریع برای ارائه خدمات خود به انبوه محبان اهل بیت علیهم السلام در آمادگی کامل قرار دارند.

موسوی هم چنین بر ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های بهداشتی به منظور اطمینان از ایمنی زائران و عزاداران از جمله رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از آفتاب‌زدگی، گرمازدگی و نوشیدن آب به‌طور منظم و به مقدار کافی در سراسر روز تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت عراق و دولت محلی تمام توان خود را برای حمایت از خدمات پزشکی و بهداشتی و رفع نیازمندی های زائران و عزاداران طی این روزها قرار داده، افزود: ادارات بهداشت در بابل و نجف نیز در هماهنگی با اداره بهداشت کربلا در این طرح مشارکت نموده و حمایت و پشتیبانی های لازم را انجام می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا