اروپا

حزب کارگر بریتانیا با افزایش مالیات بر مدارس خصوصی، آینده مدارس اسلامی را مورد تهدید قرار داده است

نشریه اینترنتی عرب‌نیوز نوشته که آینده مدارس اسلامی بریتانیا در اثر تصمیم اخیر حزب کارگر مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده مدارس خصوصی، مورد تهدید قرار گرفته است. 

به گفته نویسنده این گزارش؛ سیاست مالیاتی جدید حزب کارگر در زمینه افزایش مالیات وارده بر شهریه مدارس خصوصی، آینده مدارس اسلامی بریتانیا را تهدید می‌کند و به طور نامتناسبی بر خانواده‌های مسلمان ساکن در این کشور- و اروپا- تأثیر خواهد گذاشت- که همین حالا هم با شرایط دشواری مواجه‌اند!

گفتنی است، مسلمانان بریتانیا که در حدود ۶.۵ درصد از جمعیت انگلستان و ولز را تشکیل می‌دهند، تاریخ طولانی و پرفرازونشیبی با حزب کارگر دارند- که پس از رویدادهای ژئوپلیتیکی و داخلی اخیر، وضعیت آشفته‌تری نیز پیدا کرده است.

حالا سیاست و خط مشی اصلی حزب کارگر در زمینه آموزش و پرورش، برخلاف چیزهایی که گفته می‌شد و اهدافی که انتظارش می‌رفت، نشان می‌دهد که جوامع مسلمان اشتباه نمی‌کردند و آسیب این سیاست جدید بیشتر از همه به جوامع مسلمان کم‌برخوردار خواهد رسید.

اقدامی که به گفته کارشناسان می‌تواند معافیت‌های مالیاتی تعلق‌گرفته به ثروتمندان جامعه به‌ویژه در بخش آموزش و پرورش را لغو و سالانه ۱.۶ میلیارد پوند درآمد مالیاتی اضافی ایجاد کند. سود خالصی که امکان افزایش نزدیک به ۲ درصدی بودجه مدارس دولتی را فراهم می‌کند و در واقع منطق اقتصادی و اجتماعی مناسبی دارد. ولی با این حال، هزینه پنهان این امر برای یک اقلیت کوچک فاجعه‌بار خواهد بود و به عبارت بهتر مدارس اسلامی خصوصی بریتانیا را به نقطه پایان خواهد رساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا