اروپا

شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا روز سه‌شنبه به توافقی موقت برای ممنوعیت ورود محصولات ساخته شده توسط نیروهای کار اجباری به بازار اروپا دست یافتند.

ز روز سه‌شنبه به توافقی موقت برای ممنوعیت ورود محصولات ساخته شده توسط نیروهای کار اجباری به بازار اروپا دست یافتند.
در این توافق برای کمیسیون اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو، مسئولیت‌های مشخصی تعریف شده که بر اساس آن هر یک از این اعضا باید اقداماتی در جهت شناسایی شرکت‌هایی که از کارگران اجباری استفاده و آنها را استثمار می‌کنند، انجام دهند.

همچنین ورود این محصولات به بازارهای اروپایی ممنوع و تمام اعضا هم باید از این محدودیت پیروی کنند. این توافق موقت، البته هنوز جنبه الزام‌آور ندارد و ابتدا باید به صورت رسمی در پارلمان اروپا تصویب و سپس از سوی شورای اروپا تصویب تا اجرایی شود.

اتحادیه اروپا در حالی محصولات ساخته شده توسط کار اجباری را ممنوع می‌کند که صدها هزار مسلمان اویغور در چین، از سال ها قبل به این سو با کار اجباری مواجه هستند. به رغم گزارش ها و هشدارهای نهادهای حقوق بشری، تا کنون تغییری در وضعیت آنان صورت نگرفته است.

اوایل سال جاری میلادی، پس از نشر گزارش ها از کار اجباری اویغور ها در چین توسط یک شرکت بزرگ مشترک آلمانی چینی؛ این شرکت اعلام کرد که بخش عمده ای از فعالیت هایش در چین را متوقف خواهد کرد. هر چند چین بارها کار اجباری اویغورها را رد کرده اما گزارش ها و مستندات نهادهای حقوق بشری بین المللی، نشان داده که مسلمانان اویغور به ویژه در ایالت سین کیانگ همواره تحت فشار بوده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا