آسیابحرین

نقض گسترده حقوق شیعیان در بحرین

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرده که 120 مورد نقض حقوق بشر در ماه ژوئن در مناطق مختلف بحرین صورت گرفته است.

مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد که طی یک ماه گذشته تخلفات فرقه‌ای زیادی در بحرین به ثبت رسیده که منجر به رنج شهروندان شیعه شده است.

مرکز حقوق بشر بحرین در گزارشی اعلام کرد که نقض حقوق بشر در این کشور شامل تخلفاتی از جمله هشدار امنیتی، هجوم به منازل، ایجاد ایست بازرسی در بیش از 15 منطقه به ویژه « الدراز» و « السنابس» بوده و این درحالی است که مقامات بحرینی طی یکماه گذشته 15 نفر را احضار و 8 نفر را بازداشت کرده ‌اند.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری، مردم در مناطق مختلف بحرین در همبستگی با شهدا، شخصیت‌های سیاسی و بازداشت ‌شدگان 40 بار دست به تجمع و راهپیمایی زده ‌اند.

مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد که طی یک ماه گذشته تخلفات فرقه‌ای زیادی در بحرین به ثبت رسیده که منجر به رنج شهروندان شیعه شده است.

یکی از این تخلفات، ممانعت مقامات امنیتی بحرین از اقامه نماز جمعه در 8 ژوئن گفته شده است.

به گفته ی این نهاد حقوق بشری، شهرک الدراز در سال‌های گذشته شاهد محدودیت‌های آزادی تردد بوده و حتی در ماه ژوئن یک زیارتگاه معروف شیعیان توسط مقامات آل خلیفه بسته شد. برخی نهادهای محلی و مردم این کشور کمپین رسانه ای را برای بازسازی و بازگشایی این زیارتگاه به راه انداختند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین به وخامت اوضاع زندانیان سیاسی در بحرین اشاره کرده و گفته که زندان‌های «جو» و «حوض الجاف» شاهد اتفاقات ناگواری هستند. این مرکز حقوق بشری به تداوم رنج زندانیان در زندان “جو” و اعتصاب آن‌ها برای آزادی و مطالبه حقوق اولیه خود اشاره کرده است.

نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از وخامت اوضاع زندان “جو” در حالی است که به تازگی یک جوان 32 ساله شیعه به نام محمد عبدالله حسن یعقوب، که به حبس ابد محکوم شده و در این زندان به سرطان مبتلا شده بود، بر اثر قصور پزشکی در گذشت.

مرکز حقوق بشر بحرین از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته تا مقامات بحرین را تحت فشار قرار دهند و از هزاران نفر در بحرین که قربانی شکنجه شده‌ اند و از کسانی که امروز در بازداشتگاه‌ها برای اعتراف کردن شکنجه می‌شوند حمایت کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا