آمریکااخبارجهان

درخواست کمک ۴۵۲ میلیون دلاری برای دفاع از حقوق بشر در جهان

فولکر تورک، مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی اظهاراتی درخواست ۴۵۲ دلار کمک نقدی برای دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان را کرد.

وی در ادامه افزود: برای حفاظت از حقوق بشر و دفاع از حقوق بشر در نقاط مختلف جهان، به این بودجه مالی نیاز داریم تا دفاترمان در کشورهای مختلف بتوانن در این مسیر گام بردارند.

وی در ادامه افزود: بدون تامین حقوق بشر در جهان، صلح پایدار و توسعه پایدار در جهان برقرار نخواهد شد. برای دستیابی به عدالت در جهان، به تامین حقوق بشر نیازمندیم.

او همچنین گفت: ما باید بر اقدام در زمینه حقوق بشر در سطح جهانی، منطقه ای و داخلی کشور تلاش کنیم تا ثبات در همه جا برقرار شود. در آن صورت حمایت های اجتماعی نیز تقویت خواهد شد و تبعیض کاهش می یابد. علل و ریشه بیشتر این معضلات، نبود حقوق بشر و پایمال شدن آن در نقاط مختلف جهان است.

این مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل متحد، ادامه داد: در نتیجه همه این وضعیت، بحران های زیست محیطی نیز در جهان به وجود می آید و رو به افزایش می نهد.

وی افزود: در حال حاضر در نقاط مختلفی از جهان مانند پرونده جنگ اکراین، پرونده آوارگان میانمار، مسلمانان چین، و پرونده افراط گرایان تروریست در قاره آفریقا، مهم ترین چالش های حقوق بشری در جهان هستند.

گفتنی است، این مقام سازمان مللی در حالی این مطالب را مطرح کرده که هیچ اشاره ای به زندانیان سیاسی و عقیدتی در بحرین و عربستان سعودی و پایمال شدن حقوق آنان اشاره ای نکرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا