آفریقا
برجسته ها

پزشکان بدون مرز: دستکم هر دو ساعت یک کودک در اردوگاهی در غرب سودان جان خود را از دست می‌دهد

سازمان پزشکان بدون مرز گزارش داده دستکم یک کودک هر دو ساعت یک بار در اردوگاه آوارگان زمزم در ایالت دارفور شمالی در غرب سودان به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش العربی الجدید، این وضعیت انسانی و بهداشتی وخیم در بحبوحه جنگ جاری در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع رخ می‌دهد که باعث ایجاد یک بحران انسانی فرامزی شده است.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، این جنگ تاکنون بیش از ۱۳ هزار کشته و بیش از هفت میلیون آواره و پناهنده برجای گذاشته است.

این سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر نمود، تاکید کرد: «بحران سوء تغذیه در اردوگاه زمزم نیاز به یک واکنش فوری بشردوستانه دارد» و تاکید کرد که ۱۳ کودک در هر روز در این اردوگاه جان خود را از دست می‌دهند.

پزشکان بدون مرز خواستار بسیج جمعی جامعه بین‌الملل و گسترش دامنه واکنش‌های بشردوستانه به شیوه‌ای فوری و هماهنگ به منظور نجات جان‌ این آوارگان سودانی شده است.

پزشکان بدون مرز اعلام کرده ارزیابی سریع تغذیه و مرگ و میر موجود در این اردوگاه نشان می‌دهد که وضعیت فاجعه‌باری بر اردوگاه زمزم از زمان آغاز درگیری در سودان در آوریل ۲۰۲۳ حاکم است و بسیاری از آوارگان دچار سوء تعذیه هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا