جهان

اقبال رستوران های کانادایی به عرضه غذای حلال

بسیاری از رستوران های کانادا، به سمت عرضه محصولات حلال پیش می روند.

 

بسیاری از رستوران های کانادا، به سمت عرضه محصولات حلال پیش می روند.

در راستای احترام به حقوق مصرف کنندگان و نیز جذب حداکثری مشتری، بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها در شهر های مختلف کانادا، به سرو و عرضه محصولات غذایی حلال روی می آورند.

برای مثال، رستوران های زنجریه ای «خانه استیک کانادا» که رستورانی با قدمت ۵۸ سال است و در شهر های مختلف این کشور دارای شعبه است، از عرضه استیک و منوی غذایی حلال برای مشتریان و مراجعه کنندگان مسلمان خود خبر داد.

مدیر این رستوران ها که در تمام طول ۲۴ ساعت، به ارائه خدمات به مشتریان و هواداران خود می پردازد، در اینباره می گوید: ما در هفته حداقل ۱۲ مراجعه کننده مسلمان داریم و بر خود لازم دانستیم تا در راستای احترام به آنها، به سرو استیک و دیگر محصولات بر اساس استاندارد «حلال» بپردازیم.

وی افزود: در همین رابطه، با تهیه گوشت حلال و گوشتی که بر اساس دستورات اسلامی ذبح شده است، استیک حلال تهیه نموده و در اختیار مشتریان مسلمان خود قرار می دهیم، تا آنان مجبور نباشند از یک منوی محدود سفارش دهند.

شایان ذکر است، بر اساس سرشماری رسمی دولت کانادا در سال ۲۰۱۱ میلادی، جمعیت مسلمانان به بیش از یک میلیون نفر در آن سال رسیده بوده است که این رقم دو برابر سرشماری سال ۲۰۰۱ میلادی است. 

گفتنی است اغلب مسلمانان کانادا در ایالت «آنتاریو» سکونت دارند، ولی محصولات حلال در همه ایالات های این کشور، قابل دسترسی بوده و بر اساس آمارها توجه مشتریان غیر مسلمان را نیز به خود جلب کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا