جهان

تصویب قانون مقابله با اسلام هراسی در پارلمان کانادا

قانون ضد اسلام هراسی در پارلمان کانادا، به تصویب رسید.

 

قانون ضد اسلام هراسی در پارلمان کانادا، به تصویب رسید.

پس از ماه ها بحث و گفتگو در میان احزاب مختلف پارلمان کانادا، در نهایت قانونی بر ضد اسلام هراسی و تبعیض نژادیِ علیه مسلمانان به تصویب رسید؛ که دولت را موظف به تقلیل و از بین بردن این فضا در کشور کانادا می نماید.

بر اساس این قانون که اکثریت اعضای کانادا به کلیت آن رای مثبت داده اند؛ دولت در سطح وسیعی موظف است اقدامات لازم برای کاهش و توقف فضای اسلام هراسانه و تبعیض نژادی علیه مسلمانان در این کشور را اتخاد نماید و هرگونه اقدام از این دست را، به شدت محکوم کرده و در مقابل اقدامات سیستماتیک تبعیض دینی به مقابله برخیزد.

تصویب این قانون، دولت کانادا را موظف کرده است که در طول هشت ماه آینده تمام اقداماتی که برای جلوگیری از اسلام هراسی انجام داده و هزینه هایی که برای اقشار آسیب پذیر در این جریان مصرف کرده است، به پارلمان ارايه دهد.

مخالفین این قانون در پارلمان کانادا که اغلب از حزب محافظ کار بودند، معقتدند که تصویب چنین قانونی ممکن است آنچه آنها آزادی بیان خواندند را از برخی شهروندان سلب نموده و به اسلام هویت ویژه ای بدهد.

همچنین حزب آزادیخواه و محافظ کار کانادا، که از مخالفان این طرح بودند؛ یکدیگر را به افزایش سطح تعصب و اقدامات مجرمانه بر ضد مسلمانان در این کشور متهم ساخته اند.

شایان ذکر است «اقرء خالد» بانوی مسلمان عضو پارلمان کانادا، طرح این قانون را به پارلمان ارائه داد و توانست با جلب نظر اکثر اعضای پارلمان کانادا، آن را به تصویب رساند.

به گفته کارشناسان علوم جامعه شناسی، تصویب قانون ضد اسلام هراسی در پارلمان کانادا، به نقطه عطفی در تاریخ این کشور و پارلمانش تبدیل خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا