جهان

برپایی سلسله نشست‌های «درک اسلام» در كاليفرنيا

تلاش برای شناساندن بهتر اسلام و مسلمانان در آمریکا دامه دارد.

 

تلاش برای شناساندن بهتر اسلام و مسلمانان در آمریکا دامه دارد.

سلسله نشست‌های «درك اسلام» با هدف شناخت بيشتر اسلام و زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان در شهر «پالو آلتو» در كاليفرنيا برگزار می شود.

«جو سيميتين»، سناتور سابق كاليفرنيا و شهردار «پالو آلتو» تصميم دارد كه برای افزايش آگاهی عموم جامعه نسبت به اسلام و مسلمانان سلسله نشست‌هایی را در اين شهر برگزار كند.

اولين نشست از اين مجموعه نشست‌ها، با عنوان «معنای مسلمان بودن» روز ۱۴ فروردين و به صورت رايگان در مرکز همایش‌های «کامن‌ولث کلاب کالیفرنیا» برگزار می شود.

«سيميتين» در يك گفت‌وگوی خبری در رابطه با برگزاری اين نشست‌ها گفت: بدون شناخت فرهنگ‌های مختلف موجود در اطراف ما، تصورات اشتباه و سوءتفاهم‌ها زياد می شود و هدف ما ايجاد شناخت بهتر نسبت به اسلام در ميان عموم مردم است.

نشست بعدی در مورد سياست و وقايع اخير و تأثير آن‌ها بر نحوه نگرش و درك اسلام و مسلمانان است كه روز ۱۹ ارديبهشت برگزار خواهد شد.

اين نشست‌ها روز اول خرداد با برگزاری نشستی در مورد معنای زن مسلمان و جايگاه زن در اسلام به كار خود پايان خواهد داد.

به گفته جامعه شناسان، اقدامات اسلام هراسانه در آمریکا به سه دلیل عمدهِ عدم شناخت اسلام حقیقی، اظهارات اسلام ستیزانه و اسلام هراسانه دولت مردان این کشور و اقدامات سنی های تندرو گروه های تروریستی به نام «اسلام» است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا