اخبارجهان

گسترش خشونت علیه مسلمانان در هاریانای هند

در ادامه ظلم و ستم علیه مسلمانان در هند، گزارش‌ها از بازداشت 150 مسلمان و تخریب بیش از 300 خانه و مغازه آنها حکایت دارد. با این حال، گفته می‌شود درگیری قومی و مذهبی میان مسلمانان و هندوها در هند درحال گسترش در شمال هند است.

براساس گزارش‌ها، بولدوزرها با همراهی نیروی پلیس ده‌ها مغازه و خانه متعلق به مسلمانان در منطقه نوح در شهر گورگورام در ایالت هاریانا را با خاک یکسان کرده‌ اند بدون اینکه هیچ اطلاع یا اخطاری به آنها بدهند. درگیری در این منطقه وقتی آغاز شد که یک گروه افراطی هندو با ایجاد دسته راهپیمایی، به محله مسلمانان وارد شده و به یک مسجد حمله کردند. این درگیری‌ها تاکنون 7 کشته برجای گذاشته که یکی از آنها امام جماعت جوان یک مسجد بوده است. گزارش‌ها از منطقه حاکی از آن است که با شدت گرفتن درگیری مذهبی، بسیاری از خانواده‌های مسلمان منازل مسکونی خود را در مرکز ایالت ترک کرده و برای زندگی به روستا پناه برده ‌اند. بیم آن می‌رود که نفرت مذهبی گسترش یافته و درگیری‌ها به کودکان و خانواده‌ها کشانده شود.

مسلمانان می‌گویند هندوها با بهانه‌های مختلف از جمله ذبح گاو، حجاب و صدای اذان به آنها حمله کرده و خانه و زندگی ایشان را نابود می‌کنند. به گفته آنان، از زمانی که دولت بهاریاتاجاناتا در هند به روی کار آمده تبعیض و حملات علیه مسلمانان بیشتر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا