جهان

هشدار عفو بین الملل به آمريكا درباره فروش سلاح به عربستان وبحرین

سازمان عفو بین الملل به دولت آمریکا درباره فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و بحرین هشدار داد.

 

سازمان عفو بین الملل به دولت آمریکا درباره فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و بحرین هشدار داد.

سازمان عفو بین الملل طی نامه ای خطاب به دولت مردان آمریکا، هشدار داد، با قرارداد فروش تسلیحات به عربستان سعودی و بحرین موافقت نکنند، چرا که کشتار بیشتر غیر نظامیان و نقض قوانین بین المللی را در پی خواهد داشت.

این نامه افزود: خطر بزرگی در خصوص اقدام عربستان سعودی، بحرین و دیگر اعضای ائتلاف عربی در استفاده از سلاح های جدید آمریکا برای ادامه نابودی زندگی غیرنظامیان در یمن احساس می شود و این می تواند دولت آمریکا را در جنایات جنگی یا نقض قوانین انسان دوستانه بین المللی با آنها شریک کند.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل، از کشف بمب های آمریکایی منفجر نشده و ترکش های آن در میان آوار خانه های یمن و دیگر اماکن غیرنظامی توسط کارشناسان این سازمان خبرداد.

«مارگارت هوآنگ» مدیر برنامه های سازمان عفو بین الملل در آمریکا تصریح کرد: «این قرارداد، در صورت تصویب شدن به‌منزلۀ آن است که دولت مردان آمریکا، روی خانه‌ای که در حال سوختن است بنزین بریزند و راه خروجی را نیز مسدود کنند.»

معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی به ارزش حدود 300 میلیون دلار، و محموله‌ چند میلیارد دلاری از جنگنده‎های اف-16 آمریکایی برای ارسال به بحرین در انتظار دستور ترخیص کالا و موافقت کاخ سفید است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین 1394 با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستوفی و فراری «یمن» که همچنان در عربستان به سر می برد، به فقیر ترین کشور عربی، یمن حمله نموده است که آمریکا علاوه بر تامین سلاح، به پشتیبانی تدارکاتی و نظارتی از عربستان نیز پرداخته است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا