جهان

حمایت استرالیا از برند حلال

استرالیا از قوانین جدیدی که برای محصولات حلال وضع شده حمایت می کند.

 

استرالیا از قوانین جدیدی که برای محصولات حلال وضع شده حمایت می کند.

وزیر بازرگانی استرالیا در سفر اخیر خود به کشور اندونزی، حمایت خود را از قوانین جدید محصولات حلال که طی آن، استرالیا را موظف به صادرات گوشت ذبح شده طبق دستورات اسلامی می کند، اعلام کرد.

طبق این قانون، از اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، تمام گوشت هایی که در فروشگاه های اندونزی فروخته می شود، باید به روش اسلامی ذبح شده باشند و این قانون حتی در مورد گوشت هایی از کشورهای دیگر همچون استرالیا به این کشور صادر می شود نیز، لازم الاجراء است.

استرالیا که از کشورهای پیشگام در صادرات دام زنده و گوشت در جهان به شمار می آید، ۸۰ درصد گوشت مورد نیاز اندونزی را تامین می کند که سالانه بیش از ۹ میلیارد دلار از این راه درآمد کسب می کند.

پیش از تصویب این قانون در اندونزی نیز، استرالیا برای حفظ بازار مقصد خود در این کشور، اغلب محصولات گوشتی و غیر گوشتی خود را با برند حلال صادر می کرد که پس از این شامل همه محصولات خواهد شد.

شایان ذکر است، اگرچه در ابتدای شروع گسترده فعالیت برند حلال در جهان، واکنش هایی منفی به این برند صورت گرفت، ولی هم اکنون برند حلال به برندی جهانی تبدیل شده است و بسیاری از کشورهای غیراسلامی نیز، در راستای احترام به اتباع مسلمان خود و نیز جذب حداکثری گردشگران مسلمان، به استفاده و تولید محصولات حلال تمایل نشان داده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا