جهان

اتریش؛ میزبان نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام

نمایشگاه بین‌المللی معرفی «اسلام» در اتریش برگزار می شود.

 

نمایشگاه بین‌المللی معرفی «اسلام» در اتریش برگزار می شود.

نمایشگاه بین‌المللی معرفی «اسلام» از ۲۸ اسفندماه در یکی از ایلت های کشور «اتریش» آغاز به کار می نماید و تا ۱۴ آبان ۹۶ ادامه خواهد داشت.

«هارولد بیشلباور» مسئول تبلیغات این نمایشگاه در اینباره گفت: نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام در کاخ «شالابورگ» واقع در ایالت «اتریش مرکزی» برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی افزود: معرفی اسلام به شیوه موضوعی و آشنایی نزدیک بازدیدکنندگان با تعالیم و آموزه‌های دین اسلام، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

«بیشلباور» تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری گروه فرهنگی ایالت «اتریش سفلی» و کاخ تاریخی «شالابورگ» برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به سبب اهمیت موضوع و افزایش اهتمام به اسلام در مناطق مختلف جهان، حدود ۲۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: «قرآن کریم»، «حضرت محمد صلی الله علیه و آله»، «شخصیت‌های اصلی و تأثیرگذار در تاریخ اسلام»، «معیارهای مشترک، میان ادیان آسمانی» و «نقاط همگرایی و اختلاف میان جهان اسلام و اروپای قدیم و جدید» از بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

مسئول تبلیغات این نمایشگاه در ادامه گفت: برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این نمایشگاه، با گروهی علمی متشکل از مسلمانان ـ با ملیت‌های مختلف ـ درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه مشورت کردند و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مسئولان مراکز و مؤسسات اسلامی از مذاهب و جریان‌های مختلف فکری را نیز جویا شدند.

وی در پایان گفت: بخشی از فعالیت‌های این نمایشگاه به جلسات گفت‌‌وگو اختصاص دارد که موضوعاتی از قبیل «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در اتریش و جوامع اروپایی»، «فرصت‌های موجود برای مسلمانان و چالش‌های پیش‌ روی آن‌ها در مؤسسات رسمی جوامع اروپایی» و «رابطه فهم و درک غیر مسلمانان از قرآن با شناخت بهتر اسلام» بررسی خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا