جهان

فریاد داد خواهی شیعیان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

فعال بحرینی در شورای حقوق بشر: تبعیض نظام بحرین علیه شیعیان بی حد و حصر است.

 

فعال بحرینی در شورای حقوق بشر: تبعیض نظام بحرین علیه شیعیان بی حد و حصر است.

«جعفر یحیی» فعال بحرینی در سخنرانی خود در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل به سیاست های تبعیض آمیز آل خلیفه در برخورد با اکثریت مردم بحرین سخن گفت.

وی در سخنرانی خود که از طرف سازمان(ADHRB) ارائه شد؛ خطاب به کشورهای عضو شورای حقوق بشر گزارشی از سیاست های تبعیض آمیز حکومت بحرین، در رفتار با اکثریت مردم بحرین که شیعیان هستند، در زمینه های مختلف اجتماعی مانند برخورداری از حق کار، آموزش و مسکن اشاره کرد.

وی افزود: سیاست های تبعیض آمیز آل خلیفه علیه شیعیان بسیار شدید شده تا جایی که آنها 75 روحانی شیعه را بازداشت کرده و نه تنها تابعیت بسیاری از شیعیان چه از عما و چه شهروندان عادی را بغو کرده اند، بلکه آنها را به تبعید و محاکمه تهدید می کنند.

این فعال حقوق بشر ادامه داد: تبعیض ها علیه شیعیان در بحرین، به صورت سازمان یافته انجام می شود و آنها از حق کار و فعالیت شغلی در بخش های عمومی و تصدی پست های عالی کشور به ویژه در دستگاه قضایی محروم هستند.

«جعفر یحیی» ادامه داد: شیعیان بحرین با وجود اینکه اکثریت 85 درصدی این کشور هستند، تنها  2% نیروهای پلیس و ارتش را ـ آن هم در رده های پایین ـ تشکیل می دهند.

وی در پایان از نگرانی فعالان شیعی در مورد تبعیض ها و به حاشیه راندن شیعیان در بحرین سخن گفت و از گزارشگر سازمان ملل در مورد «آزادی های دینی» خواست تدابیری اندیشیده و به کشورهای عضو توصیه نماید تا اقداماتی عملی و تاثیرگذار انجام دهند.

وی هدف از این درخواست را، بوجود آمدن فضایی در بحرین عنوان نمود تا در سایه آن حکومت به حقوق افراد با تمام ادیان و مذاهب احترام بگذارد.

بحرین کشوری در حاشیه جنوبی خلیج فارس و در همسایگی عربستان سعودی که بیش از 85درصد از جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، ولی این کشور توسط خانواده سنی مذهب آل خلیفه و به صورت پادشاهی مروثی اداره می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا