جهانهيئت ها و شعائر حسينى

شهرمقدس کربلا آماده برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم و استقبال از زائران حسینی می شود

مجالس عزای حسینی، فرصت مناسبی است برای آشنایی هر چه بیشتر با آموزه های دینی، آشنایی مؤمنان با وظایف الهی خود، آگاهی از مشکلاتی که امروزه مسلمانان و به ویژه شیعیان دنیا با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

کربلا شهری که این واقعه عظیم در آن روی داده این روزها خود را آماده برپایی این مراسم بزرگ برای گرامیداشت آن فداکاری ها و ایثارگری ها می نماید.

 تأکیدهای مکرر معصومین علیهم السلام موجب آن شده که مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان از زمان شهادت آن‌ حضرت تا به امروز، به صورت یک حرکت پویا و زنده، طی قرون و اعصار متمادی تداوم یابد.

هر چند دشمنان اهل بیت علیهم السلام ، تلاش‌های گسترده‌ای در جهت تحریف این واقعیت بزرگ تاریخی داشته اند، اما بدون شک همین مجالس عزاداری موجب شده، تا دین خدا برای همیشه زنده بماند و مبارزه با ظلم و ستم به عنوان یکی از شعارهای حسین بن علی علیه السلام در سراسر جهان طنین انداز شود.

از این روی، همه ساله پس از اتمام مراسم غدیر، کربلا خود را برای روزهای سوگواری در ماه محرم و احیای شعائر حسینی و استقبال از زائران حضرت سیدالشهداء و حضرت اباالفضل العباس سلام الله علیهما آماده می کند.

این روزها در پایان ماه ذی حجه که منتهی به ماه محرم می شود ، کربلا حال و هوایی خاص و وصف ناشدنی دارد و مواکب کم کم در حال برپا شدن هستند.

هیئت‌های عزاداری هم در حال تهیه مقدمات و آماده شدن برای برپایی هر چه بهتر برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهداء و یاران با وفایش مى شوند.

مواکب خدمی هم یکی پس از دیگری برپا مى شوند تا در روزها و شب های محرم به زائران و سوگواران حسینی به شایسته ترین شکل ممکن خدمات رسانی نمایند.

مجموعه رسانه اى امام حسين عليه السلام هم خود را آماده کرده ، تا در این ماه ، به بهترین نحو ممکن با ادای احترام به سرور و سالار شهیدان و یاران گلگون کفنش ، پیام رسانی آن واقعه عظیم را نموده و آن گونه که شایسته نام این مجموعه است در حد توان ، در گسترش فرهنگ عاشورا و کربلا قدمی بردارد.

سید عارف نصرالله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر مقدس کربلا هم چندی پیش یادآور شده بود که مواکب و دسته جات و هیات ها آماده استقبال از محرم و احیای شعائر حسینی شوند.

واقعه عظیم عاشورا که داری ابعاد متعددی است، یکی از سوزناک ترین و درد آورترین رخدادها در تاریخ بشریت است که با شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران با وفای آن‌حضرت و رنج و سختی های بیشمار ایشان و خانواده و اطفال آن‌حضرت به دست آمده است.

دهه اول محرم و برپایی دسته جات و هیات ها و مراسم عزاداری فرصتی برای ایجاد توجه و آمادگی لازم برای فراموش نشدن این مصیبت بزرگ و روز عاشورا است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا