جهان

گزارش وزارت خارجه آمریکا از ادامه تبعیض علیه شیعیان در بحرین

گزارش سالانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر ازادامه تبعیض علیه شهروندان شیعه در بحرین خبر داد.

 

گزارش سالانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر ازادامه تبعیض علیه شهروندان شیعه در بحرین خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا درگزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشردرحدود دویست کشور و منطقه، دراطراف جهان درسال 2016 ، به مشکلات عدیده در زمینه نقض حقوق بشر دربحرین پرداخت.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، ازجمله خطرناک ترین این مشکلات، قید و بندهایی است که قدرت شهروندان را درانتخاب دولت های خود از راه مسالمت آمیز محدود می کند.

به موجب این گزارش، این مشکلات در بحرین به علل مختلف از جمله بسته شدن جمعیت های سیاسی با توسل به زور ومانع تراشی در مسیر ثبت جمعیت های دیگر به وجود آمده است.

دراین گزارش همچنین بر رعایت نشدن اصول حقوقی به ویژه اقدام به بازداشت بدون صدور حکم بازداشت وطولانی کردن مدت محاکمه به ویژه در پرونده های ضد مخالفان سیاسی یا فعالان حقوق بشری اساره شده است.

درگزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که اقدام های حکومت بحرین، ازآغاز ماه ژوئن ضد معارضان سیاسی وجامعه مدنی به وخامت این مشکلات منجر شده است.

به موجب این گزارش، ازمهم ترین این مشکلات، نبود بازخواست قضایی از افسران امنیتی است که متهم به ارتکاب نقض حقوق بشر و پُر بودن زندان ها ومحدودیت هایی است که درزمینه آزادی های مدنی از جمله آزادی مطبوعات و آزادی تشکیل جمعیت ها وجود دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا درگزارش خود به ادامه تبعیض ضد شهروندان شیعه و نیز انواع دیگری از تبعیضِ مبتنی بر دین، تابعیت، جنسیت، و صدور تصمیماتی برای جلوگیری از سفر فعالان سیاسی یا حقوق بشری، برای ممانعت از حضور درنشست ها و اجلاس های بین المللی است.

این گزارش در پیایان افزود: طبق اعلام سازمان های حقوق بشرِ بحرینی و بین المللی، دولت بحرین به توصیه های «محمد شریف بسیونی» ـ رئیس یک کمیته حقیقت یابِ مستقل بحرینی ـ درارتباط  با آشتی ملی، حمایت از آزادی بیان و بازخواست بابت نقض حقوق بشر عمل نکرده است.

شایاین ذکر است، چنین گزارشی درباره اوضاع بحرین درشرایطی منتشر می شود که در سال های سرکوب مردم این کشور، یکی از حامیان اصلی حکومت بحرین، کاخ سفید بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا