جهان

ارتش نیجریه در سالروز شهادت فاطمه زهرا، شیعیان را هدف حمله قرار داد

نظامیان نیجریه‌ای باز هم به شیعیان این کشور حمله کردند.

 

نظامیان نیجریه‌ای باز هم به شیعیان این کشور حمله کردند.

نظامیان نیجریه ای، اینبار در سالروز شهادت حضرت «صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیه» به شیعیان نیجریه در شهر «کاستینا» یورش بردند.

در این حمله که به ساختمان محل اقامت «شیخ یعقوب یحیی» یکی از روحانیان شیعه در شهر «کاستینا» صورت گرفت، تعدادی از عزاداران فاطمی مجروح شده اند که جراحت بعضی از آنها شدید بوده است.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ارتش و پلیس حکمی برای بازداشت یا مجوزی برای ورود به ساختمان نداشته‌اند، اما با ضرب و شتم افراد و به زور وارد این ساختمان شده اند.

هنوز آمار مشخصی از مجروحین این حمله نیروهای نظامی نیجریه به شیعیان «کاستینا» در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری های محلی، ساعتی بعد از این حمله نیز، فرماندار «کاستینا» با صدور حکمی هرگونه به گفته او«تجمع غیرقانونی» در این شهر را ممنوع اعلام کرد.

فعالان شیعی نیجریایی، گفته اند که این تصمیم فرماندار «کاستینا» برای جلوگیری از اقامه عزاداری توسط شیعیان این شهر در ایام شهادت «حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها» گرفته شده است.

ارتش نیجریه، دو سال قبل نیز در اقدامی که به «کشتار زاریا» معروف شد، با حمله به شیعیان «زاریا» صدها نفر را به شهادت رساند.

عفو بین‌الملل آمار شهدای آن حادثه را دستکم ۳۵۰ نفر اعلام کرده، اما آمارهای محلی، تعداد شهدای آن حمله وحشیانه را تا ۱۰۰۰ تن اعلام کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا