جهان

ارسال پرونده ظلم های رژیم آل خلیفه به شورای حقوق بشر

پرونده ظلم های رژیم آل خلیفه به شیعیان به شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاده شد.

 

پرونده ظلم های رژیم آل خلیفه به شیعیان به شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاده شد.

«میشل فورست» گزارشگر ویژه سازمان ملل ضمن انتقاد از موانع موجود بر سر راه فعالان حقوق بشر در بحرین و بازداشت فعالان حقوق بشری در این کشور، پرونده اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرین، علیه شیعیان را به شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاد.

گزارش ارسالی فورست، به سی وچهارمین دوره شورای حقوق بشر با اشاره به ظلم سازمان یافته و سرکوب شیعیان در بحرین از جمله انحلال جمعیت های مردمی، تعطیلی سازمان های دینی، ممانعت از برگزاری مراسم دینی و تجمعات مذهبی، ممنوعیت از سخنرانی علمای شیعه و سلب تابعیت های گسترده شیعیان است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین نسبت به موج بازداشت ها، احضارها و بازجویی ها و نسبت دادن اتهام هاعلیه علمای شیعه ومدافعان حقوق بشر و مخالفان صلح جو، از سوی رژیم آل خلیفه که تاثیر منفی برحفظ حقوق بشردر بحرین دارد،ابراز نگرانی کرد.

وی اتهام های نسبت داده شده به شیعیان از جمله تجمع غیر قانونی، تحریک علیه نظام، پولشویی و اقدامات تروریستی در خصوص تجمع مسالمت آمیز وتجمع های دینی واظهار نظر درباره اعتقادات شان و ازهمه مهمتر همکاری مخالفان شیعه با سازمان ملل را اتهام واهی علیه شیعیان در بحرین دانست.

فورست تاکید کرد: این اتهام های بی اساس نباید به عنوان بهانه ای برای ممنوعیت آزادی بیان و آزادی جمعیت ها و برگزاری تجمع های مسالمت آمیز و آزادی دین و اعتقادات، تلقی شود.

گزارش ارائه شده به شورای حقوق بشر سازمان ملل به موارد عدیده ای از نقض قوانین حقوق بشر توسط حکومت بحرین و بازتاب آن پرداخته است.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از ظلم دستگاه حکومتی مواجه بوده که تمامی آنها را با خشونت سرکوب نموده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا